NEWSLETTER: Ak máte záujem o pravidelné informácie
NEWSLETTER: Ak máte záujem o pravidelné informácie
Subject: Ja chcem platiť iba za svoje zdravie a zdravie svojej rodiny! ÚS rozhodol inak
"V časoch, keď sa Bežným ľuďom Tejto krajiny o mesiace
odkladajú operácie a zdravotné zákroky, v časoch, keď vás
pošle lekár domov, pretože už vyčerpal počet pacientov tej onej
poisťovne. V časoch, keď "Bez peněz k lekárovi nelez!" - tak
v týchto časoch rozhodne cirkus zvaný ústavný súd o tom, že
fakticky tí ľudia, ktorí si poctivo platia zdravotné
poistenie sebe a svojim deťom, tak títo ľudia musia platiť
zahraničným majiteľom poisťovní aj akýsi zisk. Takže im veselo
platíme lukratívne dovolenky a plníme ich švajčiarske kontá.
No tak sa teda nečudujme, že na operáciu nejakého dedka,
ktorý by bol za komunistov už päť krát operovaný, sa musí
čakať nejaký ten mesiac. Fakt to žijeme v skvelých časoch!
Podľa mňa touto fantasmagóriou ústavného súdu boli pošliapané
nielen moje ústavné práva na bezplatnú zdravotnú starostlivosť,
ale aj ľudské. Veď to je absurdita najhrubšieho zrna, aby si
za naše peniaze niekto užíval - a vás lekár vyhodí z nemocnice,
lebo poisťovňa už na vás nemá peniaze! Fakt mám sto chutí podať
podnet na PROTIÚSTAVNOSŤ ROZHODNUTIA ÚSTAVNÉHO SÚDU!
A ja naozaj nemienim s touto témou skončiť iba na tomto fóre,
ale chcem to posunúť aj ďalej. A ak sme féroví, tak si
musíme uznať, že pri tomto zákone neprehral iba Fico. Či sme
modrí, či červení, hnedí, fialoví alebo zelení - tu sme
prehrali jednoducho všetci".
Tak toto som dnes napísal na jednom diskusnom fóre.
A ja Vás chcem poprosiť, či by sa naozaj nedalo napadnúť -
podľa nielen mňa - toto protiústavné rozhodnutie Ústavného
súdu. Ja žijem z pôžičiek, tak prečo by som mal niekomu platiť nejaký zisk?
Pomôžte!
Vážená pani premiérka Slovenskej republiky !
Tézy Vašej vlády v Zákonníku práce nie sú „nejaké“ kozmetické úpravy,
ktoré budú ochraňovať nízko príjmových zamestnancov.
Tézy Vašej vlády sú „nebezpečenstvom“. Podstatou Vašich téz v Zákonníku
práce a aj pripravovanej „super hrubej mzdy spolu s odvodovým bonusom“
je spúšťač zásadných spoločenských zmien, a to „absolútneho“ odchodu
od sociálneho modelu a nastolenie „retro-reformy“ – návrat do 19. storočia.
Presun podnikateľského rizika na zamestnanca - započítanie prestojov do skúšobnej doby,
9 mesačná skúšobná doba, reťazovité uzatváranie termínovaných pracovných
zmlúv v časovom horizonte 9 rokov, to nie je nič iné , iba návrat o 120 rokov späť.
Za najzákernejší krok považujem, že Vaša vláda sa snaží rozbiť masy
zamestnancov na izolované skupiny a postaviť ich proti sebe.
„Sľuby“ o zvýšenej ochrane zamestnancov s nízkymi príjmami sú len „holuby na streche“.
Zvýšená ochrana nízko príjmových skupín zamestnancov je „populistický podfuk“.
Premietne sa do mzdovej stagnácie a „zabetónuje“ človeka na zle platenom mieste.
Je to len „bolestivá“ výhoda pre zamestnanca, aby prijal
akúkoľvek podradnú pracovnú pozíciu, i napriek tomu,
že má vysokú kvalifikáciu, lebo nemá na výber.
Cieľom Vašich vládnych téz je rozbiť masy a urobiť čokoľvek,
aby ste spacifikovali akékoľvek protestné akcie a urobili zo Slovenska
laboratórium a z občanov laboratórne myši.
Váš plán je premyslený a zákerný. Chcete zničiť Slovensko,
jeho občanov a jeho „zatiaľ“ sociálny charakter.
Som občan Slovenskej republiky, Moja krajina je
členskou krajinou Európskej únie.
Kto vám dal právo zmeniť charakter nášho štátu ?
Kto Vám dal právo rozhodovať o tom, aby sme boli len „námezdnou pracovnou silou
19. storočia“ ?
Odkážte „pomazaným“ hlavám spoza oceánu, že „my Slováci“
si nedáme zmeniť charakter svojej krajiny.
„Podporujem kroky odborárov a pripájam sa k ním“.
Slovenský občan
„Je nutné sprísniť kontrólu nakladania s verejnými financiami primátorov miest,starostov obcí...!!!“
Jaroslav ŠELLEI
„Prešľapy pána Dzurindu sledujeme už dlhšiu dobu a to, že má ako sa hovorí špinu
za nechtami je ľuďom ktorí nechcú byť slepí jasné, znechutenie ľudí je z
toho, že sa to opäť ako vždy zametie pod koberec a nikto a tobôž pán Dzurinda
nebude niesť zodpovednosť. Zmení sa to už niekedy?“
Peter DÚBRAVSKÝ
„ROBERT prosim vas bubte nadalej robte nekompromisnu politiku voci tejto
vladnej koalicii dakujem a drzim palce.“
Ján BOHUN
„Rád by som sa vyjadril k téme integrácie ľavicových politických síl na
Slovensku. Môj príspevok bude krátky, pretože ide o tému, resp. o agendu,
ktorá už bola viac menej veľmi úspešne ukončená.
Média priniesli dnes 13. novembra 2010 počas snemu strany Smer - SD v
Ružomberku správu o tom, že ambíciou strany Smer - SD pod vedením Roberta Fica
je integrovať ďalšie ľavicové politické subjekty pod značku Smer - SD, ktorá
je značkou dôveryhodnou, značkou veľmi prestížnou a značkou mimoriadne
úspešnou, čo sa súťaživosti na slovenskej politickej scéne týka. Treba
povedať, že strane Smer - SD sa podarilo ešte do parlamentných volieb, ktoré
sa konali v roku 2006, a v ktorých strana Smer - SD jednoznačným spôsobom
zvíťazila, integrovať pod svoju značku drvivú časť menších ľavicových strán.
Išlo o integrácie strán sociálnodemokratického a ľavicového typu, a to
napríklad SDĽ, SDA, SDSS a ďalších strán tohoto typu. Touto integráciou ľavice
pod značku strany Smer - SD sa podarilo na Slovensku vytvoriť veľmi silný
ľavicový blok, ktorý bol alternatívou proti pravicovej politike zdražovania,
korupčného a klientelistického prostredia, proti politike pravice aplikovania
neoliberálnych pokusov na ľuďoch, atď. Tento blok ľavicových síl dokázal v
parlamentných voľbách v roku 2006 jednoznačným spôsobom zvíťaziť, zostaviť
vládu a ujať sa vedenia štátu. Dnes je viditeľné, že na slovenskej politickej
scéne sa nachádzajú dva ideovo rôznorodé bloky, a to ľavicový, ktorý je
reprezentovaný stranou Smer - SD a pravicový, ktorý je reprezentovaný šiestimi
až ôsmimi politickými subjektami, resp. frakciami. Na tomto mieste je však
nutné zdôrazniť, že aj vo vnútri pravicového bloku sú ideové rozpory. Avšak,
spoločným spojivom pravice je doprivatizácia zostávajúceho majetku štátu,
porcovanie vládneho koláča a prístup k európskym štrukturálnym fondom. Tak je
aspoň zatiaľ pravicový blok do istej miery jednotný, zatiaľ sa pravicové
subjekty dokážu i napriek mnohým vzájomným rozporom dohodnúť. Nakoniec, v
tomto smere nemajú na výber. Pretože vedia, že Smer - SD je v tomto prípade
veľmi zásadový, veľmi principiálny a pokiaľ by chceli vládnuť so stranou Smer
- SD, museli by sa vzdať priorít, o ktorých som písal. Vráťme sa však k
ľavicovému politickému a ideovému bloku a k prípadnej ďalšej integrácii
slovenských ľavicových síl pod značku strany Smer - SD. Existuje dnes ešte
priestor pre ďalšiu integráciu týchto síl a k posilňovaniu pozícii strany Smer
- SD na tejto báze? Aké sily na politickom spektre okrem strany Smer - SD dnes
existujú? Okrem "obnovenej" SDĽ, o ktorej ľavicovej podstate nemôže byť ani
reč, pretože ide o projekt, za ktorým stoja pravicové veľkopodnikateľské
finančné kruhy a skupiny, ktorých cieľom je cez falošnú návnadu SDĽ oklamať
ľavicových voličov a oslabiť pozíciu sociálnej demokracie, existujú na ľavom
politickom spektre Komunistická strana Slovenska, Združenie robotníkov
Slovenska, prípadne aj Nová demokracia. Ide o politické subjekty, ktoré
nedisponujú silnou voličskou podporou, nemajú veľký voličský potenciál, ale
pokiaľ môžem hovoriť za seba, bolo by dobré ľavý politický priestor
definitívne dointegrovať pod strechu strany Smer - SD. Aj keď pán predseda
strany Smer - SD Robert Fico v týchto intenciách zdá sa neuvažuje, aspoň čo sa
verejných vystúpení pána predsedu Fica týka, podľa môjho názoru tieto sily, i
keď ide o politicky marginálne sily, odčerpávajú istú, malú, ale v konečnom
dôsledku rozhodujúcu voličskú podporu strane Smer - SD. A sám pán predseda
Fico hovorí, že aj v nasledujúcich parlamentných voľbách budú profilované dva
silné politicko - ideové bloky, pravicový a ľavicový, pričom o úspechu, resp.
neúspechu rozhodne podpora 2% až 3% voličov, ktorí sa priklonia na jednu či
druhú stranu. A pokiaľ by sa sociálnej demokracii podarilo absorbovať
politické subjekty, o ktorých som písal, zhruba 1,5% voličov by sa priklonilo
na stranu sociálnej demokracie, čo by mohlo do výraznej miery zvýšiť šancu
sociálnodemokratického bloku poraziť centristicko - konzervatívno - liberálny
blok. Naviac, ak by sa strane Smer - SD podarilo s definitívnou platnosťou
demaskovať falošnú politiku SDĽ, získať späť ľavicových voličov, ktorí sa
nechali v posledných parlamentných voľbách oklamať falošnou ľavicovou
rétorikou pravičiarov z SDĽ, Smer - SD by v budúcich parlamentných voľbách
mohol opätovne pravicový blok poraziť, tak ako v roku 2006 a nasmerovať
Slovenskú republiku späť na cestu výstavby silného a moderného sociálneho
štátu.“
Filip A.M.ZVĚDĚLÍK
„Týždeň pred volbami som vám poslal email , že to prehráte kvôli policajtom
lebo im už nebolo rady aj sa stalo a dúfam že sa už nikam nikdy
nedostanete. Minule mi nikto neodpovedal ve svojej nadutosti a nečakám to ani teraz.
Ako môže fungovať SD-SMER z ludmi...Počiatek, Kaliňák, Beňová...?“
Jaroslav LABUDA
V mojom príspevku by som sa chcel vyjadriť k vládnemu návrhu zákona, ktorým
chce vláda Ivety Radičovej zvýšiť DPH z 19% na 20%, čo musím zásadným spôsobom
odmietnuť, pretože ide o jednoznačne o nesystémový krok, ktorý síce na jednej
strane naplní do požadovanej miery štátnu pokladnicu, ale na druhej strane
bude mať tento protiľudový vládny návrh veľmi negatívny dopad na životnú
situáciu mnohých ľudí žijúcich prevažne v chudobných regiónoch Slovenskej
republiky.
V prvom rade by som chcel konfrontovať vládu Ivety Radičovej s tým, čo plánuje
navrhnúť, a keďže poznáme parlamentné počty, v ktorých vedie pomerom hlasov 79
ku 71 pravicová vládna koalícia, aj schváliť. Určite si mnohí ľudia, ktorí
rýchlo nezabúdajú, pamätajú to, čo strany vládnej koalície tvrdili pred
voľbami. Pred voľbami strany vtedajšej parlamentnej, resp. v prípade strán Híd
a SaS neparlamentnej opozície, ktoré sa po júnových parlamentných voľbách
ujali vlády, tvrdili, že po voľbách neplánujú zvyšovať DPH, čo zagarantovali
občanom i vo svojich predvolebných vyhláseniach. Považoval som tieto
vyjadrenia zo strany politických predstaviteľov pravice za veľmi rozumné,
chápavé k ľuďom, pretože ľudia nenesú žiadnu zodpovednosť za to, aké problémy
sa vyskytli za rokoch 2008 - 2010 v slovenskej ekonomike, a predovšetkým za
systémové. Mám povinnosť otvorene sa priznať k tomu, že zo strany pravice som
nepredpokladal, že sa po parlamentných voľbách v prípade úspechu uchýli k
tomu, aby zvýšila ľuďom DPH. A nie iba ľuďom, ale aj živnostníkom a
podnikateľským subjektom, na strane ktorých sa pravica snažila po dlhé roky
profilovať. A už vôbec ma nemohlo napadnúť to, že dnes budeme stáť pred
otázkou zvýšenia DPH i z toho dôvodu, samozrejme na návrh pravicovej koalície,
pretože bola to práve pravica, vtedy ešte ako súčasť opozície, ktorá ústami
pravicového ekonomického experta Ivana Mikloša azda v 1. kvartáli roku 2010
tvrdila, že nie zvyšovanie DPH je v čase celosvetovej hospodárskej a
ekonomickej krízy to, čo krízou otrasnej ekonomike pomôže k naštartovaniu, ale
práve to bude štartom k ozdraveniu ekonomiky, ak štát pristúpi k znižovaniu
DPH. Pravica, keď bola ešte súčasťou opozície, k tomu vyzývala
sociálnodemokratickú vládu Roberta Fica. Vláda Roberta Fica správe v tomto
smere zdvihla varovný prst a otvorene ústami predsedu vlády Roberta Fica
povedala že znižovanie daní v čase celosvetovej hospodárskej a ekonomickej
krízy, by bolo sabotážou verejných financií štátu. A čo sa deje dnes? Tie isté
pravicové subjekty, ktoré radili v čase celosvetovej hospodárskej a
ekonomickej krízy bývalej sociálnodemokratickej vláde, keď boli ešte v
opozícii, dane znižovať, dnes to sami ako súčasť pravicovej vlády nenavrhujú a
nerobia. A čo viac. Tí istí, ktorí ešte na jar 2010 tvrdili, že najlepšou
cestou z krízy je znižovanie DPH, dnes robia opak a paradoxne DPH zvyšujú, čím
samozrejme výrazným spôsobom zasiahnu do rozpočtov domácností slovenských
rodín, z ktorých mnohé rodiny, ba väčšina rodín už nemá dostatok finančných
prostriedkov, aby tieto zmeny týkajúce sa výšky DPH mohli ich rozpočty
absorbovať. Pravicová vláda Ivety Radičovej týmto návrhom zákona nedostatočne
vníma okolnosti, ktoré sa vyskytujú v súvislosti s finančnými možnosťami a
schopnosťami slovenských rodín. Tento návrh zákona je absolútne nesystémový,
protiľudový a veľmi zákerný. Avšak, ide jednoznačne o filozofiu pravice a
nedalo sa očakávať, že pravica bude konať inak. Filozofia pravice je totiž čo
najviac zobrať chudobným ľuďom a chrániť bohatých. V tejto súvislosti sa však
načrtá otázka, resp. alternatíva voči vládnemu návrhu zákona, ktorým chce
vláda Ivety Radičovej zobrať peniaze chudobným ľuďom, a tak naplniť štátnu
pokladnicu, aby tak mohla pravicová vláda i naďalej šafáriť s verejnými
financiami. O akú alternatívu k vládnemu návrhu zákona ide, aby neprišli o
svoje ťažko a poctivo zarobené peniaze masy slovenského obyvateľstva, ktoré, a
opäť je nutné to zdôrazniť, nenesú žiadnu zodpovednosť za vznik celosvetovej
hospodárskej a ekonomickej krízy, a tak nemôžu niesť zodpovednosť za riešenie
dôsledkov niečoho, čo svojou činnosťou nespôsobili?
Ide o alternatívny návrh zákona, s ktorým prišla strana Smer - sociálna
demokracia, ktorá veľmi intenzívne vníma to, čo plánuje vládna koalícia ako
súčasť svojej protiľudovej pravicovej politickej filozofie urobiť smerom k
ľuďmom, resp. proti ľuďom. Strana Smer - SD navrhuje, aby nebolo riešenie
následkov krízy prenášané na skupinu, ktorá za vznik tejto krízy nenesie
žiadnu zodpovednosť, t. j. slovení občania, ale na tých, ktorí za vznik krízy
a za ničivé dôsledky krízy na slovenskú ekonomiku, nesú najvyššiu
zodpovednosť, pretože krízu spôsobili svojou nenásytnou činnosťou, pri ktorej
hľadeli iba na vlastný zisk. Ide o finančný sektor, t. j. o bankovníctvo. A v
tejto súvislosti je nutné upozorniť na to, že zakiaľ počas krízových rokov
2009 a 2010 sa množstvo podnikov (súkromných i štátnych) dostalo do ťažkej
finančnej situácie, mnohé podniky museli prepúšťať svojich zamestnancov,
museli redukovať výšky platov svojich zamestnancov, čím sa masový počet
slovenských rodín dostalo do veľmi zložitej finančnej situácie, kde mnohé
rodiny stratili aj svoje pôvodné životné štandardy, ba dokonca možno aj
bývanie, a nehovoriac o tom, že mnoho súkromných podnikov skrachovalo, tak
počas týchto pre slovenských občanov ťažkých chvíľ a ťažkých životných skúšok,
nenásytný bankový sektor, ktorý stojí za týmto nešťastím státisícov
slovenských občanov, počas krízy vykazuje miliardové zisky. A to na úkor
nešťastia ľudí. A tento zhubný stav strana Smer - SD nemohla za žiadnych
okolností akceptovať, pretože strana Smer - SD je na strane ľudí a nedovolí,
aby ľudia trpeli, aby boli ľudia v takej ťažkej situácii, do akej ich dostali
rôzne finančné skupiny ovládajúce bankový sektor. A keď do tohoto všetkého,
keď sa mnohé slovenské rodiny nachádzajú v skutočne bezvýchodiskovej situácii,
prišiel vládny návrh na zvýšenie DPH z 19% na 20%, čím by pravicová vláda ešte
do výraznejšej miery prehĺbila zlú finančnú situáciu mnohých slovenských rodín
a slovenských občanov, strana Smer - SD sa rozhodla nie iba toto konanie
pravicovej vlády podrobiť ostrej kritike a jednoznačne tento protiľudový
vládny zámer odsúdiť. Keďže je strana Smer - SD konštruktívnou opozičnou
politickou silou, rozhodla sa ponúknuť svoj vlastný návrh, ktorý by riešil to,
že by nemuseli byť vyššou DPH zaťažení slovenskí občania, ale aj napriek tomu
by štátna pokladnica neprišla o finančné prostriedky, ktoré chce vláda Ivety
Radičovej získať zvýšením DPH. Išlo by o dodatočné zdanenie bánk o taký
percentuálny podiel, ktorý by sa vyrovnal zvýšeniu DPH o 1%. Návrh z dielne
strany Smer - SD počíta s tým, že následky krízy by neboli prenesené na ľudí,
čo je okrem iného filozofia strany Smer - SD, ktorá bola aj súčasťou filozofie
vlády Roberta Fica. Ale zodpovednosť za riešenie následkov krízy by bolo
prenesené na tých, ktorí svojou činnosťou spôsobili samotný vznik krízy, t. j.
na bankové subjekty. Návrh strany Smer - SD je teda návratom k podstate
problému. A skutočne by bolo spravodlivé a zodpovedné, ak krízou vzniknutú
situáciu, ak by tento účet, splatili tí, ktorí stoja za jeho vystavením. A to
je bankovníctvo. Je to logické. A o to viac ma mrzí ten fakt, že tento návrh,
toto spravodlivé riešenie z dielne strany Smer - SD, bolo zo strany pravicovej
vládnej koalície okamžite a bez mihnutia oka zmietnutý zo stola. Tým pravicová
vládna koalícia vyslala k verejnosti jednoznačný signál, že následky za
bankovníctvom spôsobenú krízu budú splácať občania, ktorí krízu nespôsobili, a
tí, ktorí krízu spôsobili budú pravicovou vládou chránení. Postoj k tejto veci
zo strany pravicovej vlády je nepochopiteľný o to viac, pretože ešte počas
leta, ale aj pred voľbami tvrdili predstavitelia pravice, ktorá dnes vládne na
Slovensku, i keď nesystémovo a chaoticky, že je nutné, aby sa bankový sektor
minimálne spolupodielal na riešení následkov krízy, ktorú sám spôsobil.
Pravica, menovite i pani premiérka Radičová odmietali to, aby za krízu, ktorú
spôsobili i podľa názoru pravice bankové subjekty, splácali občania. A dnes sa
dozvedáme, že je tomu inak. Dnes nám pravicová vláda tvrdí, že bankové
subjekty je nutné chrániť a za krízu majú platiť občania, prevažne chudobní
občania. Tento zmenený postoj pravice, čo sa týka dodatočného zdanenia
bankových inštitúcií, je daný jedine možnosťou toho, že bankový sektor, ktorý
má silné páky na to, aby slabú vládu pritlačil k múru a donútil ju konať tak,
aby vládna činnosť bola v súlade s filozofiou a predstavou pôsobenia
bankovníctva, tak urobil. A keďže pravicová vláda vie, že týmto smerom cesta
nevedie a voči bankovému sektoru nedokáže presadiť požiadavku jeho dodatočného
zdanenia, čo samozrejme závisí aj na sile vlády robiť pevné a odvážne
rozhodnutia, čo bývalej vláde Roberta Fica nechýbalo, tak sa pravicová vláda
rozhodla siahnuť na peniaze tým, ktorí sú slabí a nemajú dostatočnú silu,
resp. dostatočné prostriedky na to, ako bankové domy k tomu, aby na vládnej
úrovni presadili svoje záujmy, t. j. široké ľudové masy.
Pravicová vláda Ivety Radičovej týmto zbabelým a protiľudovým krokom
jednoznačne ukázala, že nestojí na strane ľudí, neháji výsostné záujmy ľudí,
tak ako to bolo v prípade bývalej sociálnodemokratickej vlády Roberta Fica,
pre ktorú boli záujmy širokých ľudových más na prvom mieste, ale jej pravicová
filozofia má veľmi silný a razantný protiľudový podtón i charakter. A to
strana Smer - SD veľmi zásadným spôsobom odmieta, voči tomuto druhu pravicovej
politiky sa my sociálni demokrati jednoznačne ohradzujeme. Žiaľ, dnes sme v
opozícii, a tak nemáme také silné prostriedky k ovplyvňovaniu politiky vlády,
ako sme ich mali v rokoch 2006 - 2010 ako najsilnejšia vládna strana. To však
neznamená, že sa ľudí nezastaneme. Práve naopak. Za ľudí, za záujmy ľudí
budeme veľmi tvrdo bojovať a v rámci našiť dostupných prostriedkov nedovolíme
vláde, aby vykonávala takú tvrdú a bezcitnú protiľudovú politiku, o akú sa
dnes snaží. Ak si pravicová vláda myslí, že voči ľuďom si bude môcť dovoľovať
to, čo si voči ľuďom dovoľovala v rokoch 2002 - 2006, kedy konzervatívno-
liberálna vláda Mikuláša Dzurindu za pomoci z HZDS nakúpených zákonodarcov
vykonávala na ľuďoch mnohé neoliberálne pokusy, že v tom bude môcť pokračovať
i teraz, tak sa vláda Ivety Radičovej, ktorej pravicová filozofická podstata
je silno protiľudová, zásadným spôsobom mýli. Ak bude pokračovať v
protiľudovej politike, ktorú vykonávala do roku 2006, tak veľmi tvrdo narazí
na odpor. Ľudia musia vedieť, že vo svojom boji nie sú osamotení!“
Filip A.M.ZVĚDĚLÍK
„Pozdravujem Vas.Zijem nedaleko Kosic, mam 33 rokov.Od roku 1995 som pracoval a
zil mimo SK.Aj ked som zil mimo SK, sledoval som rozvoj a politicku situaciu
SK.A jedno mozem povedat isto.Konecne som nasiel na politickej scene stranu
ktorej dvoverujem a chcem sa stat jej clenom.Slovensku musi udavat smer,
jedine Smer socialna demokracia.Prajem vela uspechov Stefan.“
Štefan DANIELIS
„V dnešnej relácii TV markíza "Na telo" vyhral p. Fico impozantným skóre
8595:679. Hovoril pekne, jeho názory na smerovanie Slovenska a cesty, hlavne
súťaž s inými politickými stranami v konkrétnych činoch pre občana, pre
Slovensko sú mi sympatické. Skutočne treba skončiť so žabomyšími vojnami s
osobnými invektívami v NR SR, ktoré nemajú obdobu, tie sa mi hnusia. Mne to tu
na Slovensku ľudovo povedané tak pripadá, že si medzi sebou závidíme aj špinu
za nechtami. Viem, že práca s ľuďmi je to najťažšie, najmä ak je naporúdzi
vidina ľahkého obohatenia, takže nesúhlasím, že dovnútra strany sa má venovať
len 5% a 95% navonok. Stále treba mať na pamäti čistotu vo vlastných radoch a
nestačí, že neporušujú zákon, ale dodržujú aj etické pravidlá. Ľudia, ktorí
chcú viesť túto spoločnosť musia byť vzorom, musia rázne odmietnuť korupciu,
klientelizmus a nevymožiteľnosť práva. V tomto smere by som očakával viac, ako
len k sebe nepripustiť záujmové skupiny. Potom pri voľbách by členovia smeru
nemuseli mobilizovať voličov, robili by to ich konkrétne skutky. Toto by ste
mali mať na pamäti, keď sa neúprosne blížia komunálne voľby.
Ďakujem za prečítanie a p.Ficovi za upozornenie komentátorky, p. Puškárovej,
aby mu neskákala do reči.“
Anton MEŠKO
„Dobrý deň pán Fico som z Košíc, mam 26rokov a som vašou veľkou obdivovateľkou, nie len vás ale obdivujem celú stranu smer. Ste jediná strana v politike s veľkým srdcom, ktorá myslí na ľudí a nielen na seba. Veľmi som dúfala a verila, že voľby vyhráte. Aj ste ich vyhrali, len tie pravidlá nie sú spravodlivé a tak strašne ma to nahnevalo. Ja sa do politiky nerozumiem, ale viem rozoznať čo je dobré a čo nie a táto vláda, naša vláda čo je pri moci nie je dobrá. Dúfala som, že aj taký obyčajný človek sa bude mať lepšie. Nádej zomiera posledná a neostáva mi nič iné len veriť, že aj na Slovensku sa ľudia z východu budú mať lepšie aj keď nezarábajú milióny. Prajem vám veľa síl a hlavne veľa zdravia a odhodlania bojovať aj za obyčajných ľudí.“
Veronika Ignazcová
„Keď si pani premiérka prevzala ocenenie v USA, boli toho plné médiá, na TA3 ste
si mohli všimnúť túto informáciu od vidím do nevidím a keď sa o nej nehovorilo
tak sa aspoň o tejto skutočnosti informovalo v písomnej podobe na spodnej
časti obrazovky. Nech mi predstavitelia médií odpustia lebo človek si nemusí
všimnúť všetko, ale koľko krát sa hovorilo o slovenskej euro poslankyni Katke
Neveďalovej, ktorá dostala tiež ocenenie v európskom parlamente ktoré by si
zaslúžilo minimálne takú istú pozornosť ako ocenenie pani predsedníčky vlády,
alebo že by Katarína nemala to správne stranícke tričko? Je protest voči
neobjektívnosti médií obmedzovaním slobody slova? Sú neobjektívne a
jednostranne zamerané média to čo je pre demokratickú spoločnosť príznačné a
po čom ľudia tak v novembri 89 túžili?“
Peter Dúbravský
„Vážení, som vaša volička , ale nepáči sa mi, že stále cirkulujete tých istých.
To nemáte dostatok ľudí, že napr. Kaliňák je v NRSR a ešte kandiduje za mestského
poslanca a ja vôbec tým pádom ho nemám chuť voliť, Beňová - poslankyňa EU a
ešte kandiduje tuším v Ružinove (ozaj kedy potom bude mať čas na akcie
smotánky, čo akosi nejde dokopy s ľavicovou poslankyňou, kto jej má veriť),
detto Vážny alebo Choma? Prečo má jeden človek sedieť na viacerých
stoličkách? Ako potom bude zodpovedne vykonávať svoju funkciu, v prípade
zvolenia - vždy platilo, že na dvoch stoličkách sa sedieť nedá. Ako bude p.
Vážny robiť zodpovedne primátora - ak bude samozrejme zvolený . A pritom
rovnako zodpovedne vykonávať funkciu poslanca a kontrolovať Figeľa pri výkone
jeho funkcie?“
Ľudmila Šulíková
„Dobrý večer, dnes v popoludňajšej dobe zazvonil telefón (pevná linka) a ozval
sa hlas M. Vašaryovej so žiadosťou o podporu v primátorských voľbách.
Nie je to viac než nechutné? Nevie nie zastaviť takéto formy vtierania sa do povedomia občana?“
Pavol Ľublinský
„Strana demokratickej ľavice opätovne plní svoju úlohu, keď sa rozhodla táto
podvodnícka partaj a trójsky kôň pravice v ľavicových politických vodách,
klamajúca ľavicovo orientovaných voličov s úmyslom odlákať ľavicových voličov
od strany Smer - SD a posilniť tak pravicové sily, nominovať na post primátora
hlavného mesta pravicového zväzáka Mareka Blahu.
Aj napriek tomu, že strana Smer - SD nenominovala v súboji o hlavné mesto
svojho vlastného straníckeho kandidáta, partaj sa rozhodla podporiť ľavicového
nezávislého kandidáta Milana Ftáčnika. Milan Ftáčnik spočiatku nevyvolával v
pravicových kruhoch pocit ohrozenia ich pozícii v hlavnom meste, t. j. pozícii
kmotrov z SDKÚ - DS a KDH. Avšak, Milana Ftáčnika v súvislosti so svojou ideou
očisty verejného života v hlavnom meste podporila politická strana Smer - SD.
A razom začala podpora Milana Ftáčnika v hlavnom meste veľmi zásadným spôsobom
rásť. Aj napriek počiatočným sporom medzi SDKÚ - DS a KDH, kedy sa KDH
nechcelo vzdať primátorského kresla, neskôr ustúpilo a rozhodlo sa podporiť
kandidatúru Magdy Vašáryovej, ktorá má dať pravici, ktorá výrazným spôsobom
zadĺžila hlavné mesto a pravdu povediac, zhumpľovalo ho, čím sa v hlavnom
meste do veľkej miery skompromitovala, určitý lesk. Magda Vašáryová nie je
silná politická osobnosť, je iba takým pozlátkom pre nedôveryhodných a
skompromitovaných pravicových kmotrov, ktorí v prípade, ak by bola zvolená na
post primátorky hlavného mesta, by s ňou manipulovali a cez jej osobu by
presadzovali svoje mocensko - ekonomické ciele. Avšak, ani osoba Magdy
Vašáryovej im nepomohla a Milan Ftáčnik si udržiaval výrazne vyššiu podporu
ako ich kandidátka. A tak pravica pristúpila k osvedčenej zbrani ako oslabiť
pozíciu Milana Ftáčnika medzi voličmi. Pravica sa rozhodla použiť tú istú
metódu, akú použila aj v parlamentných voľbách. V júni sa im táto metóda
osvedčila a vďaka tejto nečestnej a podprahovej hre pravica uchopila moc v
štáte. Pravica sa rozhodla do boja povolať svojho trójskeho koňa v ľavicových
vodách, Stranu demokratickej ľavice. A do boja o primátorský post v hlavnom
meste zasiahol rovno predseda tohoto vierolomného a na pravicové finančné
skupiny napojeného politického subjektu. Ako pred parlamentnými voľbami, tak
aj teraz sa podvodníci s SDĽ spojili s ďalšími podvodníkmi, a to so Stranou
zelených. A prostredníctvom masívnej predvolebnej kampane financovanej
pravicovými finančnými skupinami, balamutia čoraz viac a viac Bratislavčanov.
Nie však politicky pravicovo orientovaných Bratislavčanov, ale práve tých
Bratislavčanov, ktorí by potencionálne dali vo voľbách svoju dôveru ľavicovému
Milanovi Ftáčnikovi. A razom vo výskume verejnej mienky pravicová kandidátka
Magda Vašáryová preskočila doposiaľ v obľube u bratislavskej verejnosti prvého
kandidáta ľavice, Milana Ftáčnika. Pravicový zväzák Marek Blaha vystupujúci vo
falošných ľavicových farbách skončil tretí. Pravica opätovne stavila na svoju
osvedčenú kartu a opätovne pravici tento ťah (zatiaľ) vychádza.
Je najvyšší čas, aby strana Smer - SD nie prostredníctvom právnych krokov
znemožnila podvodníkom z SDĽ klamať ľavicových voličov, ale prostredníctvom
tvrdého súboja hodnôt a ideí s definitívnou platnosťou diskvalifikovala SDĽ a
demaskovala skutočnú tvár politiky SDĽ, ktorá má s ľavicovými hodnotami
spoločné asi toľko, koľko má SaS spoločné s bojom proti drogám.“
Filip A.M.Zvědělík
„Po prečítaní programových téz pravice konštatujem, že sú to všetko len sľuby,
ako tie predvolebné sľuby o odluke cirkvi od štátu, o marihuane, registrovanom partnerstve,
ktoré boli len do čas volieb, a dva týždne po voľbách to už neplatilo. Napriek tomu,
že chcú, aby minister mal právo veta, zabudli na to, že v parlamente potrebujú
ústavnú väčšinu, čo sa týka etiky jasne vyplýva z vyjadrenia o delení postov
populizmus z úst Radičovej, nakoľko je jasné, že strana SDKÚ sa zapredala
mocou po vládnutí, ale táto strana už dokázala svoju etiku, veď ona je
zodpovedná za bombardovanie Srbska, prepad Iraku a tiež Afganistan, neprijali
ani pozvanie na rokovanie s premiérom, aká bude kontrola ministerstiev, keď
vládna strana obsadí hneď dva posty, zastavia zadlžovanie jedine za cenu
privatizácie a Mikloš bude opäť najbohatším, zmenia zákonník práce v
neprospech zamestnanca, zamestnávatelia si budú robiť čo chcú, chcú tvorbu
zisku zdravotných poisťovní, ich rozdelenie, konkrétne delenie na tri časti a
následne ich rozpredanie, nakoľko pravica musela investovať vysoké finančné
prostriedky do volebnej kampane, za 8 rokov poľnohospodárstvo skoncovalo,
otvoria diskusiu o financovaní cirkvi, však onedlho tu máme sčítanie v SR a už
teraz sa objavujú výzvy, aby sa občania prihlásili k cirkvi, zrušia právo na
odpoveď, to už len bude spravodlivá, demokratická a slušná politika a o
špinavých praktikách ani nehovorím. Zvýšia priemerný plat učiteľov, ale čo tie
rozdiely ich platov v regiónoch, sprivatizujú letisko , Cargo, ...., som
zvedavý na ten jeden mandát a prečo to má platiť len pre NR SR a Európsky
parlament, zmenia zákon o dvojakom občianstve a ako, tí čo budú mať maďarské,
stratia slovenské, v súdnictve potrebujú na zmenu v prvom rade ústavnú
väčšinu, ale to asi urobia zvýšením úrovne parlamentu, ako to bolo za predsedu
parlamentu Hrušovského, kupovali sa poslanci, je to podivné keď sľubujú to, na
čo nemajú dosť poslancov, čo sa týka trestnej zodpovednosti právnických osôb
tá už je a je účinná od 1.9.2010, tiež sú centrá právnej pomoci, tiež tie
nezmyselné právomoci ministra spravodlivosti, zavedenie tzv.trojstupňového
konania v trestnom práve, ČR to odmietla, tiež v podstate podradenie
prokuratúry ministrovi, t.j. diktatúra v súdnictve, pripomínam, že pravidlá
súdnej rady, atď navrhla Dzurindova vláda, chcú odmietnuť zasahovanie do
suverenity SR a čo zmena zákona o dvojitom občianstve a to pritom nevedia ani
číslo zákona, chcú jednomyseľné rozhodnutia v rámci EÚ a rovnosť, pritom
neprijali ani pozvanie na rokovanie o pomoci eurozóne, určite sa budeme znovu
podlizovať USA, ako to bolo za vlády Dzurindu, tešme sa čo nás najbližšie čaká.“
Karol Mesko
Ja by som len chcela vyjadriť svoju podporu a sympatie Smeru, aj pánu Ficovi a
zapriať mu príjemné, pohodové a radostné prežívanie adventného času, veľa síl
a úspechov v práci pre Slovensko!
Mária Bartová
Všetci novinári ešte donedávna oslavovali túto bandu , ktorá nám žiaľ vládne,
ako obhajcov demokracie a slušnosti, pomaly sa ukazuje a poniektorí
osvietenejší z radov novinárov prichádzajú na to, že táto banda je hrozbou
demokracie (rovnako ako oslabuje demokratické princípy v Maďarsku práve
pravicovo-populistický Orbán). Privatizácia verejnoprávnych médií, zrušenie
tajných volieb - to sú všetko prvky, ktoré boli typické pre totalitné režimy.
Oslabovanie práv tých zraniteľnejších - zamestnancov, ukracovanie
zdravotníctva, rušenie zákaziek slovenským firmám a zvyšovanie tým pádom
nezamestnanosti, mizerná podpora vedy a školstva - a pritom zvyšovanie
výdavkov štátu s následným vyšším zaťažením širokých vrstiev obyvateľstva -
podpora a ohľady akurát na tých, čo majú najviac. Pýtam sa - komu táto vláda
slúži - to ste naozaj takí slepí vážení spoluobčania, že táto vláda ide proti
vám a nehorázne poškodzuje záujmy a práva väčšiny z vás?
Ľudmila
S veľkým prekvapením som sa dočítal, že predseda okresnej organizácie v
Zlatých Moravciach získal zlatý odznak za prácu v Smere. Pána Kéryho dobre
poznám a som prekvapený, že takíto ľudia sú ocenení v Smere. Potom sa
nečudujte, že na stranu Smer prevláda názor, že je korupčnou stranou, keď
predseda okresnej organizácie, ktorého všetci domáci poznajú ako úplatného,
dostane ocenenie od strany Smer. Tento človek chodí na rôzne cesty do
zahraničia, ktoré mu platia rôzni sponzori za protislužby. Aj kandidáta na
primátora v Zlatých Moravciach vybral pána Lednára, bývalého ŠTBáka, ktorý sa
mu za jeho služby odvďačí a nie člena Smeru p. Dvonča. Takže, len tak ďalej,
odmeňujte tých správnych ľudí a názor obyvateľov na celú stranu Smer sa
oceňovaním takýchto korupčných ľudí len umocní.
Jaroslav Ondrejka
Pán Róbert Fico,
som obyčajná civilná zamestnankyňa v rámci KR PZ Žilina. Je to smutné, ale
organizačné zmeny súčasnej vlády ma pripravia o zamestnanie. Podľa plánov a
vyhlásení v médiách sa mali prepúšťať hlavne výsluhoví dôchodcovia, predčasní
dôchodcovia a starobní dôchodcovia. Ja som matka s dvoma deťmi pracujúca 15rok , ruší
sa moje miesto a výsluhoví dôchodcovia pri polícií zostávajú pracovať
naďalej. Nikto mi neponúkol žiadne riešenie, asi som ľahká korisť. Takže toto je
súčasná vláda a jej šetrenie eur, 32ročná matka prepustenie z práce a
výsluhový dôchodca poberá výsluhový dôchodok, zoberie odstupné a naďalej
pracuje pri polícií za plat! Prosím pomôžte mi! ĎAKUJEM
Tatiana Taranová
Dobrý deň, v prvom rade chcem zablahoželať strane SMER-SD k výsledkom komunálnych volieb.
Som rád, že začína vychádzať na svetlo sveta pravda o súčasnej koalícii. Držím
Vám palce. Konkrétnu otázku nemám. Chcel som len prejaviť moje sympatie voči
Vašej strane, čiže sympatie voči Vašim rozhodnutiam a to bez ohľadu na to, či
vo vláde budete alebo nie.
Martin Krausz
Dobrý deň, s úžasom som sledoval vášho člena pána Ondruša v STV ohľadom tzv.
fiškálnych modulov do registračných pokladní, čo smeruje k lepšiemu poriadku a
prísunu viac peňazí do štátnej pokladnice. Nemá vôbec pravdu v jeho názore, ale
mu navrhujem, aby sa pozrel najskôr do vlastných radov a skúsil navrhnúť urobiť
si poriadok medzi svojimi, aj ostatnými pracovníkmi, či už v štátnom, alebo aj
regionálnom sektore, kde únik peňazí je ďaleko vyšší, ako u normálneho
živnostníka, ktorého už aj tak zavedenia eura, s tým súvisiaceho obnovenia
pokladní stálo veľa peňazí, ba dokonca si mnohí zobrali úver, aby mohli
fungovať, lebo proste chcú pracovať a odvádzať i tak strašne veľké dane. Viete
Vy vôbec pán Ondruš, koľko stojí živnostníka činnosť takejto pokladne? Nehovorím
prosím o údržbe, ale doslova predajca nás drancuje počas celého roka a odoberá
nám množstvo peňazí na rôzne aktivity, ktoré sú s fungovaním pokladní spojené a
to ešte neviete, čo nás stojí nervov a telefonovania, keď nastane nejaká
prehlúpa udalosť, kde musíme odstaviť zákazníka, lebo čakáme na opravu/aj
niekoľko dní/tržba aj zákazník, za ktorého musíme veľmi tvrdo bojovať je
preč. To vám samozrejme nevadí, lebo Vy ste už v inom svete, ako aj vaši
kolegovia. Zabudli ste na normálny život s veľkými problémami, ktorými sa musíme
boriť. Samozrejme, pre vás je lepší nezamestnaný človek/nemôžem to pochopiť a to
už mám nejaký rôčik/ako radšej pomôcť živnostníkom a málo, ale stále by do
štátnej kasy trvale prispieval. A to je prosím iba štipka môjho názoru na Vás
pán Ondruš i na všetkých Vašich kolegov, ktorí nám nie že pomáhajú, dokonca
verejne vyhlasujú, že sú tu pre občana, ale na tieto slová ste už všetci zabudli
a prídete na to až keď z tých výšin spadnete, ale to už každý z Vás je dobre
zabezpečený. Ale čo ma najviac zaráža, je, že ak má hocikto z Vás nejaký ten
prehrešok, neznáša ž i a d n u zodpovednosť. Pýtam sa d o k e d y bude slovenský
občan taký hlúpy? Môžete si myslieť čo chcete, máte svoj názor, ktorý ste
prezentovali, môj názor je zasa taký, že nemáte pravdu a keďže si ho môžem tu na
týchto stránkach verejne prezentovať, máme tkz demokraciu, z ktorej sme všetci
akýsi vykoľajení, tak som sa tu realizoval. Vy v STV, ja tu. Ďakujem.
Dušan Hošták
Verejné hlasovanie pri voľbe do významnejšej alebo významnej personálnej
funkcie považujem za teroristickú formu totalitného násilia na udržanie moci.
Q.Melicher
Dobrý deň, v prvom rade chcem zablahoželať strane SMER-SD k výsledkom komunálnych volieb.
Som rád, že začína vychádzať na svetlo sveta pravda o súčasnej koalícii. Držím
Vám palce. Konkrétnu otázku nemám. Chcel som len prejaviť moje sympatie voči
Vašej strane, čiže sympatie voči Vašim rozhodnutiam a to bez ohľadu na to, či
vo vláde budete alebo nie.
Martin Krausz
Dobrý večer, prajem! Po dnešnom dni v parlamente musím vyjadriť plnú podporu
vašej strane. Pretože konanie koalície vedie tento demokratický štát do
katastrofy. Pani Radičová sa pritom ešte aj vysmieva celému Slovensku a celý
zlepenec čo si hovorí koalícia, je jeden veľký podvod. Prajem veľa síl v ďalšom
boji za demokraciu.
Jozef Slanina
Dobrý deň, ja by som sa chcel spýtať, či sa nedá robiť niečo s tým aby táto
vláda skončila a vrátila sa tá vaša.... Veď ako sa na to pozerám po novom roku
sa budeme mať ešte horšie? To kde sme aby sme sa vracali dozadu a nie
napredovali a doháňali vyspelejšie štáty ???? Chcem aby zase vládla vláda
Roberta Fica. Mne sa osobne táto vláda páčila a všetko čo aj robila.... Do
kedy budeme trpieť toto čo táto vláda pani Radičovej chystá a vymýšľa?
ďakujem a ostávam s pozdravom P.S. nech sa darí strane SMER SD
Martin Smatana
Preboha, pol roka vládnu a už narobili viacej škody ako úžitku. Najprv idú
sprivatizovať verejnoprávne médiá, teraz privatizujú ( ukradnú občanom )
prokurátora. A naše médiá vykrikujú o nejakých zradcoch. Koho zradili, našich
tzv. nezávislých novinárov, ktorí si svoju nezávislosť vysvetľujú ako robenie
hovorcov Radičovej`?
Ľudmila
Zdravím. Prajem strane SMER SD a ľuďom okolo nej veľa šťastia a pevné nervy na túto
vládnu koalíciu (zlepenec). Dúfam, že dlho nevydržia, lebo sú hanbou pre
SLOVÁKOV.
Michal K.
Vážený p. Fico, urobte prosím vás niečo s politikou súčasnej vlády, ktorá je anti sociálna a
ktorá hrubým spôsobom narušuje demokraciu Slovenska. Pracujem v zdravotníctve
a poviem vám že to čo sa deje je nehorázne. Dali ste záchranné služby späť do
rúk štátu a táto vláda ide spraviť kroky ktoré to zase posunú do rúk
súkromníkov. Hovorím za celú záchranársku obec keď poviem že sa všetci bojíme
toho čo nová pracovná skupina vyvedie. Ak chcete vedieť viac alebo nejakým
spôsobom nám pomôcť ozvite sa. Držím palce nech čoskoro môžete pokračovať vo vašej práci.
Ondrej Rimeš
Chcem sa Vám poďakovať za obrovské úsilie, s ktorým bojujete za nás.
Dovoľte mi, aby som sa s Vami podelila touto myšlienkou. Na to, aby ste
vyhrali ďalšie voľby, je potrebné založiť ďalšiu stredo- ľavicovú stranu s
múdrym lídrom, kam by mohli prejsť aj všetci poctiví členovia HZDS a SNS.
A druhá vec: treba ovládnuť masovo-komunikačné prostriedky, aby sme mali čo
počúvať a čítať okrem terajšieho bulváru. Ďakujem Vám. Verte mi, že takých ako som ja je veľa.
Veľa zdravia a úspechov Vám do nového roku praje polovica Slovenska.
Marína Veselá
Dobrý deň, prosím Vás p. Fico, veď už urobte niečo. To sa nedá počúvať ako ten Matovič
Vás nazýval v parlamente vagabund. Už, aby tá vláda padla a konečne by malo
Slovensko premiéra ako sa má a nie tu trápnu ,,vypirenú" Radičovú!!!
Peter
Dobrý deň, som sklamaný, že ste poskytli rozhovor tomu neskutočne klamárskemu
Sme.
Ján Bohúň
Správa, že dvojtýždenník Slovenský rozhľad nebude vychádzať v tlačenej forme,
ale iba na internete nie je zlá, ale veľmi zlá správa. Podľa môjho názoru ide
o ústup voči pravicovej tlači. Okruh čitateľov tým klesne minimálne o 70 %. Je
to preto, že internet majú k dispozícii predovšetkým najmajetnejšie
spoločenské vrstvy, ktorých záujmy presadzujú pravicové strany, dobre platení
lobisti, všelijakí prezidenti a pod. a im slúžiace média. Týchto je veľa,
nielen na internete a v tlačenej forme, ale je to predovšetkým rozhlas a
televízia vrátane tých verejnoprávnych. Zatiaľ čo mienkotvorné denníky,
bulvárne časopisy ležia v predajniach tlače vo veľkých množstvách (aj na konci
predajnej doby), rozdávajú ich vo vlakoch, sú vo výstavných skriniach,
Slovenský rozhľad je pod pultom a musíte sa ho domáhať, pričom často dostanete
odpoveď: nemáme, resp. také noviny nepoznáme. Rozhlas a televíziu majú k
dispozícii takmer všetci občania nezáležiac na veku alebo majetku. Mladá
generácia z menej majetných rodín využíva internet na iné účely ako na
sledovanie politického a spoločenského diania a tým aj ich názor rovnako aj
veľkej časti spoločnosti je formovaný rozhlasom, televíziou, dennou a
bulvárnou tlačou. Relácie v rozhlase, resp. v televízii ako "Z prvej ruky",
"Sobotné dialógy", "O 5 minút 12" to sú v športovej terminológii spravidla
"presilovky" v prospech tých, ktorí tieto média ovládajú. Skutočnosť, že aj
napriek presilovke dostávajú "góly" svedčí v čom je podstata. Z uvedeného stručného pohľadu je zrejmé,
že analýzy, názory, informácie a pod., prezentované na stránkach predmetného dvojtýždenníka,
obrazne povedané "ťahajú za veľmi krátky koniec povrazu" a tento bude ešte kratší.
Preto je, podľa môjho názoru, v záujme veľkej časti spoločnosti neustupovať, ale konať, aby nebolo neskoro.
Q. Melicher
Dobrý deň, sledujem Slovenskú politiku, už ako dôchodca z Třinca. Fandím
p.Ficovi a celému SMERU, preto mám na Vás taký prostý názor, myslím, že by
celá opozícia v parlamente nemala na tie Matovičové provokácie odpovedať,
ignorovať ho a dát mu najavo, že Vás absolútne nezaujíma. A čo potom, ak mu to
budete stále tak robiť, len sa mu smiať. Myslím, že prestane, koho to potom
jeho hnusné provokácie budú zaujímať? Koalíciu? Pochybujem.
Peter
Vážený pán Fico, je načase, aby ste iniciovali referendum o dôvere súčasnej vláde ! Toľko
nekompetentných laikov sa snaží viesť našu chudobnú republiku, že je
trestuhodné ak sa tento stav nebude okamžite riešiť. Referendum ukáže, na ktorej strane sú voliči.
Želám úspešné napredovanie.
Ján Jenčík
Pán Fico aj keď ste v opozícii aj tak mám k vám prosbu!!! Je nemysliteľné aby sme mali vo faktúre na zaplatenie 2.krát viac platiť za dážď.vodu, ako je vodné a stočné dohromady!!! Nech mi niekto vysvetlí za čo a podľa čoho sa vlastne platí?!
Viliam Ciglán
Rád by som sa vyjadril k odtajneniu voľby generálneho prokurátora, ktorého sa stále nedarí zvoliť. Koalícia chce odtajniť voľbu, pretože tvrdí, že tí šiesti poslanci, ktorí hlasovali za Dobroslava Trnku, ktorého podporuje strana Smer-SD, porušili koaličnú dohodu. Ja to považujem za nesprávny krok, pretože, ako je známe, hlasovanie je tajné. A pani premiérka si dovolila navrhnúť zmenu zákona o hlasovaní. Celé by som to pomenoval ekonomickým pojmom "morálny hazard", t.j., že koalícia nemôže dokonale kontrolovať to, čo robia poslanci, a tí si môžu voliť koho chcú. Preto sa pani premiérka Radičová rozhodla urobiť niečo, aby mohla zistiť, ako poslanci hlasujú, a tým niečím je odtajnenie voľby nielen generálneho prokurátora, ale odtajnenie všetkých tajných volieb. Tak by mohla zisťovať, kto ako hlasoval, konkrétne ako hlasovali koaliční poslanci. Jej krok odtajniť voľbu považujem za protizákonný.
Marcel Salaj
Boli to media, ktore aj tento krát upozornili verejnosť i našich poslancov a politikov, že na Slovensku nám pribúdajú obce a lokality v ktorých sa starostami stávajú pologramotní ľudia,ktorí vychodili iba zopar ľudových tried a nevedia ani poriadne čítať a písať. Aby sme dokázali svetu, akou sme demokratickou krajinou, im toto umožňujeme. Vidno však, že demokracia už nie je dámou, ale nepozornou starou tetkou, ktorej pod nosom sa dejú všelijaké hriechy. Čo však robí alebo urobilo proti tomu 15O našich poslancov sediacich v parlamente? Veď je to predovšetkým ich zásluhou, že sa na tom zabáva verejnosť a už aj zahraničie. Pritom to však vôbec nie je na smiech. Ľutujem každého normalného človeka, ktorý musí žiť tam, kde o kultúre, spolunažívaní, chodníkoch, spojeniach, službach, kanlizácii, osvetlení, športe, daniach... rozhoduje takmer negramotný človek.
Pod nosom nepozornej starej tetky sa však dejú na Slovensku aj iné zaujimavé veci. Vždy som sa naivne domnieval, že do parlamentu sa človek dostáva iba z vôle ľudu. Žiaľ bohu, nie je tomu tak a túto tetku už možno všelijako oblafnúť, aby sa mohol človek dostať do tohoto zákonodarného zboru. Takto sa tom dostal napr. aj Kaník. Aby sa stal ministrom dokonca rozpustil aj svoju DS, ktorá mala oveľa viac členov, ako má napr. OKS. Keď počúvam poslancov za túto stranu ako bohatiersky v parlamente vystupujú, kritizujú a rozdávajú svoje rozumy, tlačí sa mi na papier aj otázka - Koľko ľudí vlastne títo muži zastupujú, koľko členov má ich strana, že sa chovajú a tvária ako majstri sveta. Mali by vedieť, že do parlamentu sa nedostali z vôle ľudu, ale vďaka Bugárovi a trikom, ktoré im táto demokracia umožňuje. Ak budú zasa v parlamente burácať na nejakú tému, malo by sa im to aspoň z čas na čas pripomenúť.
Rudolf Slezák
Zo stránok novin a časopisov sa nestrácajú fotografie a texty o Michailovi Chodorkovskom. Samozrejme, že aj u nás media venujú pozornosť tomuto veľkému Ruskému magnátovi, ktorý je vraj trestaný hlavne preto, lebo nezrážal opätky ani pred Kremlom. A pritom robil iba to, čo robilo tisíce iných Rusov, hromadil na svojom konte miliony a dokonca vraj aj miliardy dolarov. Napokon tak robili aj prívrženci Putina, píše sa. Netrúfam si hodnotit a posudzovať prostredie, v ktorom je možné v krátkom čase nahromadiť na svojom konte miliardy ( je to mimo môjho pochopu), predsa však má tento muž aj u nás veľa prívržencov a jeho osud je príležitosťou si to s Rusmi vyrovnávať ako s barbarmi, ktorí z politických dôvodov ničia život mladému, sympatickému človeku. Mňa však v tejto súvislosti napadá niečo celkom iné.
Podnikatelia v Rusku, teda kolegovia pána Chodorkovského sa združujú vo "Zväze priemyselníkov a podnikateľov Ruska". No a títo páni v minulom roku vypracovali a navrhli tzv"Pracovný kódex", v ktorom sa dožadujú, aby bol Dumou odsúhlasený 12 hodinový pracovný deň, vrátane sobôt. Pripomína mi to návrh nového Zákonníka práce, na Slovensku, v ktorom sa tiež akoby po vzore Veľkého Brata útoči na voľný čas, ktorý je v mnohých prípadoch už jediným majetkom niektorých ľudí. Je síce pravda, že sa to má udiat po dohode pracujúcich so zamestnávateľom, ale po viac ako 2O ročných skúsenostiach s našimi podnikateľmi, veľmi dobre vieme, ako sa takéto dohody robia a čo znamená pre obyčajného človeka živiaceho sa prácou, ak by k dohode nepristúpil.
Prípad pána Chodorkovského bude ešte dlho zapĺňať stránky našej i zahraničnej tlače. Myslím si, že ak by tento pán ešte stále podnikal, bolo by iba prirodzené, že by spomínaný a navrhovaný "Pracovný kódex" tiež podpísal. V honbe za ziskom, podobné praktiky nehrajú žiadnu rolu, aj takto sa naháňajú milióny. Napokon, budeme sa o tom môcť presvedčiť už čo nevidieť, pri hlasovaní o novom ZP. Poriadky ktoré sme si dobrovolne zvolili, nám prerástli v nemilosrdné monstrum, ktoré požiera a kaličí ľudí živiacich sa prácou. Prežuje, vysaje a vypluje. Potravy má dostatok.
Rudolf Slezák
V suvislosti s menovanim Zemkovej za riaditelu kockopsa RTV som napisala ironicke kriticke pripomienky k jej menovaniu. Vacsina bola zmazana.
Jeden prispevok uverejnujem , a posudte sami, ako sa v nasom tzv objektivnom mediu respektuje sloboda nazoru :
No, boli to dilatenti, hlupaci respektovali nastavene pravidla, miesto toho aby sa na ne vykaslali a nenechali kamen na kameni - to i mozu dovolit len "skutocni" demokrati, ktori takto demokraticky verejne a bez zabran ukazu verejnosti, ze ziadni potrimiskari nam riaditela volit nebudu, my si demokratiky dosadime svojho cloveka - a aby nebolo pochyb, komu aj verejnopravne media maju sluzit ( nestaci, ze to robia sukomne) a ani nebolo treba nato schvalit orbanov medialny nahubok, nasi sikovni demokrati si podriadia media a este im k tomu aj ich fan klub zatlieska. Preto nech zije koalicia a ochocene a sprivatizovane RTV, nech zije nova hlasna truba nasej najmudrejsej koalicie.
Ľudmila
Nemám na Vás otázku chcem Vám len popriať zdravie a pevné nervy v boji s týmto vládnym zlepencom. Ste politik akého Slovensko ešte nemalo, pretože si dokážete zachovať chladnú hlavu nielen v boji s pravicou ale aj s našimi médiami, ktoré sú všetko len nie pro slovenské. Držte sa!
Michal Kubiš
Pán Fico veľmi vám fandím, tento zlepenec musí isť preč. Veď okato kradnú a všetko robia proti občanom. Držim vám palce.
Tomáš
Všetko toto zdražovanie je len umelo nadsadené, aby mocipáni mali čo do kešene...dobre poznám Pravičiarsku politiku, ale všetkého len do času, nech si to pamätajú.
Bibiana Prieložná
Nerozumiem rozhodnutiu Ústavneho súdu ohľadom zisku zdravotných poisťovní. To ako keby niekto sprivatizoval daňové úrady a potom povolil privatizérom zisk. Nie je zdravotné poistenie niečo podobné ako daň, keďže to je dané zo zákona a štát to prikazuje povinne každému?
Luda
Pozerám tlačovku s p. Ficom na TA3.
Nie je to prvá tlačová konferencia na ktorú sa pozerám a odsledoval som asi toto.
Ak niekto pri akejkoľvek otázke na danú osobu teda na p. Fica, vždy otočí odpoveď na kritiku niekoho iného ( v našom prípade na koalíciu ) znamená to, že to pravdepodobne nebudú objektívne vyjadrenia.
Snažím sa pozerať na veci nestranne, ale mám pocit že vo vyjadreniach Smeru SD chýba akákoľvek nestrannosť.
Jediným cieľom akýchkoľvek vyjadrení je osočovať momentálnu vládu.
Moja výzva pre predstaviteľov SMER je, asi by to chcelo menej kritiky na iných.
V princípe človeka, ktorý neustále kritizuje, by som do práce nikdy neprijal. Lebo jeho zámerom nie je podať výkon, ale potopiť kolegu z konkurencie.
Prosím zamyslite sa nad tím, lebo na Slovensku dorastá inteligencia a inteligencia nebude voliť stranu ktorej výroky stoja a padajú na kritike iných.Myslím si že ste za minule obdobie odviedli kus dobrej práce, ale myslím si že kus dobrej práce odviedla aj vláda pred vami a ako pozorujem ani terajšia vláda sa nefláka, ale robia koľko sa dá. Každý mal samozrejme kauzy aj chyby, ide o to aby tych káuz a chýb bolo čo najmenej.
Štefan
Ústavný súd rozhodol a koalícia sa teší i keď sa tvári, že v skutočnosti nie lebo štát bude musieť odškodňovať. Ale sú veľmi radi, že ochránili majetok jednotlivcom.Tak teda dobre a čo právo na prácu ktoré si nemajú ako uplatniť 10tisíce ľudí to už ich asi trápi menej alebo vôbec.Bez dialnic sme tam kde sme nechceli byť bez práce ktoré dialnice zabezpečujú nie len počas stavania ale aj po ich dostavaní. Ale ešte že sa pánom zachránili ich majetok ĎAKUJEME!!!!
Peter Dúbravský
Chcem veľmi pekne poďakovať strane SMER, že aspoň vy cítite spolu s nami, predčasnými dôchodcami! To, čo s nami urobili,je to bezprecedentné, a nikdy to neodpustíme vláde p. Radičovej! Ešte raz Vám ďakujeme! Prajem Vám veľa úspechov v mene všetkých predčasných dôchodcov!
Štefan Štiavnický
Treba vysoko oceniť, ak sa na vec pozeráme z globálneho hľadiska, "vysokú objektivitu" verejnoprávných médií, o súkromných ani nehovoriac. Zatiaľ čo za predchádzajúcej vlády domáce spravodajstvo začínalo spravidla negatívnym postojom na činnosť vlády a vtedajšej koalície, podopreté vybranými politikmi a analytikmi, ukončené niekoľko sekundovým stanoviskom koalície, teraz z hľadiska dlhodobej a vyváženej objektivity spravodajstvo začína pozitívnymiistanoviskami koalície, podporené zasa tými istými politikmi a analytikmi, niekedy ukončené aj staniviskom opozície. Sú však časté prípady, že zo strany opozície nebolo možné nikoho nájsť. Myslím si, že je to správne, však už aj tak sa opozícia v minulosti dosť nahovorila. Okrem toho je to najlepší spôsom ako vytlcť ľudom mozgy.
M. Janko
Chcem dať len do pozornosti stanovisko p.ministra školstva k pravdepodobnému fiasku pri organizácii hier postihnutých športovcov, ktoré odznelo dnes v televízii z jeho úst. Jeho nezáujem a ignoranstvo ma ako občana Slovenskej republiky uráža. Pravdepodobne mám ako obyčajný občan väčší záujem o jej dobré meno, ako pán minister. Vie napríklad pán minister, že práve teraz získala naša postihnutá športovkyňa 2 strieborné medalie na svetovom podujatí v krajine, ktorá je schopná podujatie zorganizovať?
Ján Fulier
Pán Fico.
Chcem upriamiť vašu pozornosť na zaujímavý článok v denníku Pravda zo dňa 28.1.2011 na strane 35. V dolnej časti je názor právnika a pedagóga pána Jaroslava Hrenáka. Vyslovuje zaujímavý názor: Zdravie ako biznis. Odporúčam ho prečítať.. Som presvedčený, že nájdete spôsob ako využiť daný článok / názor / na poukázanie pôvodcu legislatívneho rámca a prečo teraz štát bude musieť znášať " znárodnenie strát" spôsobených druhou Dzurindovou vládou.
Štefan Lukáč
Pán Fico,
práve som dopozeral reakciu Smeru na Miklošove faktúry. Som rád, že ste hneď regovali a vecnými argumentami znegovali jeho nezmysly. Mikloš a jeho vládny súkmeňovci narobili na ľuďoch veľa škody. Nezmyselné privatizácie, zdražovanie, oranie na jednoduchých ľuďoch, je prejavom najväčšej arogancie týchto politikov. Verím, že Vaša politická línia pre ľudí a ľuďom otvorí ešte viac našim občanom oči.
PaeDr. Miroslav Gandi
Vážený pán Fico.
Neviem do kedy necháte na seba toľko ľudovo povedané kydať???
Nie je jeden deň čo by momentálna vládnuca garnitúra niečo nekritizovala. Jedného už z toho až v zadku pichá!!!
Nieje rozumnejšie vyzvať tento národ na podpísanie petície za predčasné voľby? Lebo ak to nespravíte vy tak tento národ sa neprebudí lebo Slováci sú ako ovce ktoré treba viesť a je im jedno kam smerujú či k lepšiemu alebo naopak k horšiemu. Veď najprv na tu skoro 1000 rokov vládli Maďari potom 4esi proste mi Slováci sme taký. A ak sa k takému činu rozhodnete rád Vám budem zbierať podpisy za vypísania takéhoto referenda.
Peter
Zdôvodnenie verejnej voľby generálneho prokurátora:
Vraj voľba má byť verejná, aby volič videl ako jeho poslanec hlasuje...
Realita:
1. Volič vo voľbách do parlamentu volí nie poslanca, ale politickú stranu, ktorá sa má do parlamentu dostať!
2. Ak sa poslanec znepáči predsedovi politickej strany v ktorej kandidoval na post poslanca parlamentu sa do kandidátky na nasledujúce volebné obdobie už do parlamentu nedostane...Zradca jeden...
3. Odtajnenie voľby v závažných veciach znamená, že poslanec musí hlasovať ako jeho predseda očakáva, inak poslanec politicky skončil a preto bude hlasovať ako to jeho predseda očakáva, teda vyjadrí politické stanovisko predsedu a nie, svoje objektívne odborné stanovisko.
4. Klamstvo predsedov strán, že nech poslanec sa verejne zodpovedá voličovi je evidentné ale bohužiaľ aj účinné.
Voľby sa zredukujú na kopírovanie názoru predsedníctva a parlament môže byť okamžite rozpustený a nahradený len predsedami víťazných strán, ktorí môžu odhlasovať sami čo potrebujú aj bez svojich poslancov - zradcov...
5. Ak sa majú voľby odtajniť, treba zmeniť politický systém, kde do parlamentu sa dostanú poslanci za volebné obvody do ktorých ich voliči budú voliť priamo a priamo voličom budú poslanci i zodpovední, ale to zatiaľ nie je...
Záver: Odtajnenie volieb v našich podmienkach politického života je vrátenie sa k diktátu víťazných politických strán. Parlament bude musieť verejne hlasovať ako predsedníctvo prikáže, takže je vlastne zbytočný a môže byť ihneď rozpustený. Zostane len koaličná rada, čo by predstavovalo i značnú finančnú úsporu. Áno toto chceme? Už len získať ústavnú väčšinu a sme opäť tam...
Dušan Dragúň
Nikdy som sa nestretol s toľkou chamtivosťou o utrhnutie posledných štátnych podnikov do súkromných rúk. Nechápem ako ľudia ešte stále veria, že za všetko zlo môže SMER - resp. Róbert Fico. Keby Mečiar a HZDS, tak by som to ešte akceptoval, hoci Mečo aspoň rozdal podniky slovákom, ktorý na tom síce zarobili ale peniaze ostali na slovensku. A čo Miky? Predal všetko naším drahým priateľom do Nemecka, Francúzska, USA a pod., dal im daňové prázdniny / kto ich z naších podnikateľov má??/, rozdal peniaze zdravotných poisťovní / aby jeho a Miklošove akcie v poisťovniach mali cveng/ a Vy ľudia slovenský sa môžte rovno potentovať.
Nevravím že SMER je liek na všetko, ale dúfam že sa čoskoro podarí zastaviť túto partičku akože záchrancov slovenska (v preklade záchrancov multimilionárov/. Veď bezbrehá farizejskosť a samoľúbosť pani premiérky je až smiešna. Ešte nikdy som nepočul nijakého preméra na svete povedať po jeho menovaní slová " teraz som štastný-á". To značí že naša "baba jaga" už konečne dosiahla svoj vytúžený cieľ (keď jej nevyšlo prezidentovanie a pod./???? Toto bol jej cieľ??? To je naozaj taká hlúpa, že si to nikto nevšimne??? Pripomína mi to Hitlera v sukni. Neomylný, stupidný a hlúpy.
Najhoršie na tom je to, že v súčasnej dobe už cítiť dochádzanie trpezlivosti ľudí, dochádzanie ich finančných možností žiť ako človek a nie prežívať a nakoniec aká budúcnosť sa im načrtá. Nechcem rozoberať ekonomické záležitosti, nakoľko im až tak nerozumiem, ale verím že sa dá v pohode riešiť šetrenie financií. No to by naozaj musel sa stať asi len prevrat v tejto krajine. Veď načo je nám toľko financií na tých pár vojačkov, ktorých ako aj policajtov púšťame v 38 rokoch do dôchodku a platíme za to neskutočné peniaze??? Dokedy ešte? A potom povieme že už nemáme na dôchodky??? A ostatný budeme makať do 65-70 rokov??? Je toto v poriadku??? Nie, není. Nevraviac o iných hlúpostiach čo tú máme.
Na záver by som rád pripomenul jednu krásnu vetu dobrého vojáka Švejka :
"CO BLBNETE??? VŽDYŤ JSOU TADY LIDI!!!!!
Juraj Makovický
Dobrý deň pán Fico a celá strana Smer SD, chcem Vám poďakovať za to, že ste a prosím Vás držte sa aj naďalej, fandím Vašej strane a dúfam, že vláda p. Radičovej sa čoskoro rozpadne, keď to takto pôjde ďalej "predajú aj nás občanov".
Súhlasím s vašou politikou a držím prsty.
Katka
Keď sledujem v noci záznamy z nášho parlamentu, zisťujem že by to malo byť povinné sledovanie a ešte aj dookola opakované. Malo by to fungovať ako v šachu raz koaličný, raz opozičný, aby si ľudia dokázali porovnať argumentáciu, výklad. Keď počúvam koaličných-nerozumiem tomu,keď počúvam opozičných-má to hlavu a pätu. Doteraz som mal na politiku,vlastne nemal vyhradený žiadny názor, ale po tom čo sledujem a počúvam už viem kde patrím. Ak niekto nie je pripravený do školy dostane zlú známku, ak športovec netrénuje, nedosahuje dobré výkony a ja už viem, že táto vláda na vládnutie nie je ani naučená, ani pripravená. Aj keď chyby robí každý, ale toto o chybách nie je, je to úbohé a srandovné, keď si spomeniem na niektorých poslancov. Ak je vládnutie celé obdobie len o tom, čo spravil ten pred nami a mi nič, tak potom sa pýtam, načo ste tam išli - asi si prilepšiť. Nechcel som menovať žiadne mená, ale musím p.Kaliňák to čo ste predviedol v NRSR na 14. schôdzi, argumenty, argumenty a ešte raz argumenty a ten vláčik k tomu - musím zatlieskať, gratulujem toto sú vecné argumenty človeka, ktorý je na zasadnutie parlamentu aj naučený, aj natrénovaný, boli ste super.
Patrik G.
Dnešná koalícia? Obyčajná fraška. Už sa nemôžem pozerať na to ako sa náš štát rúti do záhuby. A vždy si to najviac odnesieme len my obyčajní občania. Veď to,čo sa dnes v parlamente deje už asi zamávalo s každým z nás.Strana SAS na čele s Richardom Sulíkom nepatrí do politiky. Nie som fanúšikom Igora Matoviča, ale po jeho bleskovom vylúčení zo strany SAS, som presvedčená,že žiadna sloboda a solidarita u Sulíkovcov sa nenosí. A tak to je aj s voľbou generálneho prokurátora. Nekonečné ťahanice a obviňovanie jeden druhého a po novom aj pokus o zmenu z tajnej voľby na verejnú, dáva dôkaz o tom, že pokiaľ bude voľba verejná, koalícia bude mať podporu, ale pokiaľ bude voľba tajná nedá sa spoľahnúť na to, že koaličný poslanci budú skákať tak, ako im vedenie zapíska.Nastáva uťahovanie opaskov, ale znova len pre nás občanov a takisto zdražovanie nám na pohode nepridá. Aj v parlamente dostanú menšie výplaty ja viem, posnažili sa, ale ako sa to dotkne našich poslancov, keď dostanú o nejakých sto eur menej? Určite nebudú musieť kvôli tomu prepočítavať každé euro, aby do ďalšej výplaty vyžili, ako my obyčajní občania tohto štátu. Ja držím palce Róbertovi Ficovi a jeho strane, aby bol úspešný v ďalších parlamentných voľbách, aj keď sú ešte ďaleko. Ale kto vie? Pri dnešnej koalícii a ich spôsobe vládnutia nie je vylúčené, že prídu aj predčasné voľby. Nechajme sa prekvapiť.
Linda O.
Dobrý deň, ohľadom zrušenia červenej nafty by som rád upozornil aj na návýšenie nákladov nielen pre poľnohospodárov ale napr. firmy a ľudí ktorý pracujú v ťažbe drevnej hmoty, ktorá sa následne využíva ako drevná štiepka, lebo o tomto sa nezmieňujete. Ďakujem
Marián Graffy
Dobrý deň,
chcem vám vyjadriť svoju podporu a pevne verím, že urobíte všetko čo bude vo vašich silách aby ste zvrhli vládu Ivety Radičovej. Už aj slepý musí vidieť že jej vláda je len obrovskou hanbou a katastrofou pre celé Slovensko.
Je však až zarážajúce, že množstvo voličov súčasnej vlády ju stále podporuje a obhajuje. Slepota niektorých ľudí nepozná hranice a aj keby im vzali už aj posledné, stále budú s klapkami na očiach veriť výhovorkám že zodpovednosť za ich stav nesú iní.
Verím však že vašim snažením tento stav zvrátite a privediete Slovensko naspäť tam kde bolo pred nástupom vlády Ivety Radičovej...
Annamária Ježíková
Je ÚS spolok amatérov?????Kto ponesie dôsledky, lajdáckej práce????
Ústavný súd pred niekoľkými dňami rozhodlo že zdravotné poisťovne nemusia vracať vytvorený zisk späť do poskytovania zdravotníckych služieb. O jeho použití môžu rozhodovať autonómne. Ústavný súd konštatoval, že napadnuté ustanovenia nie sú v súlade s Ústavou SR a ďalšími medzinárodnými predpismi a dohovormi.
Ako to skutočne je??????????????
Nik nepochybuje že vo všeobecnosti takéto právo z ústavy existuje. Občania však platia zdravotné odvody na základe zákona a i výška je stanovená zákonom. Tieto prostriedky sú len na použitie v oblasti zabezpečenia zdravotnej starostlivosti. Tvorba Zisku nie je predmetom zdravotnej starostlivosti. Z ústavy vyplýva, že zdravotné poisťovne môžu vytvárať zisk. Na tvorbu zisku musia vykonávať i podnikateľskú činnosť, t.j. niesť i riziká tejto činnosti. (nielen zisk,ale i riziko strát)
Z uznesenia ÚS vyplýva, že poisťovne môžu pod hlavičkou poskytovania zdravotnej poisťovne kupovať napr. nehnuteľnosti, vozový a park a časom ho prenajať. Že nie???? V uznesení sa hovorí, že poisťovne majú autonómne právo sami rozhodovať, teda rozhodovať o peniazoch, ktoré nám zákon prikázal odviesť do poisťovne. (stači len zdôvodniť, že je to potreba na plnenie úloh zdrav. poisťovne) V zákone, na základe ktorého odvádzame tieto peniaze sa nehovorí, že musíme platiť finančnú časť poisťovni na tvorbu zisku.
ÚS sa chová ako amatér, ktorý nevie posúdiť, že právo jedného nemôže porušovať právo druhého a to sa tu teraz stalo!!!!! ÚS vôbec nebral do úvahy limitujúce ústavné právo iným zákonom, nebral do úvahy ani to, že tu ide o správu finančných zdrojov a nie o klasické podnikanie. Podnikanie má predsa i iné znaky, ktoré v tomto prípade poisťovne nenaplňajú.
Kto vykoná opravu zlej práce ÚS (zlého rozhodnutia), je toho ÚS SR vôbec schopný??? Prečo konal ako laik??? ÚS tu splnil objednávku koalície i keď je v rozpore s právom.
Lipták P.
Pán Fico ja mám len potrebu vyjadriť Vám podporu. Viete, celý čas som voli SDKÚ, ale čo sa deje teraz je to neúnosné. Presvedčili ste ma. Mám 48 rokov, podnikám. Páči sa mi, že za Vašej vlády ste vedeli ceny či potravín, PHM a pod. To je jedno , chcem Vám len napísať, že máte môj hlas v najbližších voľbách. Verte, že ten názor nemžm len ja. Prajem Vám pevné nervy a zdravie.
Viliam
Pán Fico držím palce Vám, v dnešnej relácii -Na Telo-ste boli super, želám Vám vela šťastia a úspechov vo Vašich ďalších plánoch, nech sa Vám podarí zastaviť všetko to, čo smeruje proti ľuďom.
Vaša členka
Prosim zachrante zivnostnikov, aktivizujte odbory, co uz tato vlada stvara je neunosne. Vytvara na ludi obrovsky psychicky tlak, vyvolava to neistotu az zufalstvo ludi.
Modlim sa, aby tato vlada co najskor padla.
Jaroslava
S rastúcimi kauzami v spoločnosti, by som aj od vás očakával rastúcu aktivitu v boji o budúceho voliča, na jednej strane prezentujete priam katastrofálnu situáciu v cenách potravín, energii, palív, odmeny nominantov, privatizačné zámery, dane pre banky, platy starostov, zdravotné poistenie.... na druhej strane sa mi zdá, že slabo využívate potenciál, ktoré vám tieto kauzy ponúkajú priam na tanieri. Treba ľuďom neustále pripomínať všetky koaličné prešľapy a hlavne ich dokladovať (čísla, štatistiky, grafy). Keby za vašej vlády bola nezamestnanosť na 6 ročnom maxime, keby sa rozkradli byty v BA pre politických kamarátov, keby si starostovia prideľovali platy od buka do buka, keby niekto po 4 mesiacoch zobral odstupné X0000 EUR, ...., tak ho v médiách roznosia na cimpr-campr a SR by exkomunikovali z EÚ. Ako hovorím, každá kauza vám ponúka argumenty proti súčasnej koalícii, ale zároveň ja (neviem ako ostatní) by som čakal aj konkrétne návrhy alebo záväzky SMER-u, ako v budúcnosti tieto neprávosti bude riešiť a poslanecké návrhy môžete predkladať už teraz, asi neprejdú, ale aj to je reklama, len ich treba dobre zviditeľniť. Dovidenia.
Ľubomír
Nie celkom rozumiem slovám pána ministra Mihála, o tom, že čo nerieši Zákonník práce, môžu si zamestnanci "vydobyť" vyjednávaním odborov, či zástupcov zamestnancov a pod. Zaujímalo by ma koľko percent zamestnancov má za sebou silné odbory, ktoré dokážu vyjednávaním dosiahnuť niečo v prospech zamestnanca. Podľa mňa je skutočne veľká časť ľudí, ktorá pracuje v malých firmách, väčšinou vo sfére služieb a obchodu. U mnohých tiežpodnikateľov nedosiahnete elementárne
dodržiavanie toho, čo im Zákonník práce ukladá ako povinnosť.... a odbory, vyjednávanie ? Takým slovníkom nedisponujú.... Myslím si, že zamestnancov, za ktorými nestoja silné odbory je viac a za nimi súčasné návrhy na zmeny Zákonníka práce nestoja, práve naopak.
A. Chlebovcová
Dobrý deň, chcem sa opýtať dokedy necháte Figeľa a spol. klamať verejnosť ohladne Carga? Prečo nepoviete, že Cargo malo za vašej vlády prvý raz v historii zisk, teda jasný dôkaz, že keď tam sedia správni ľudia tak to funguje a netreba nič predávať? Išlo o rok 2008, keď v polovici roka malo zisk pol mld skk, teda dvojnásobok zisku Českého Carga. Ku koncu roka však začala kríza a tak zisk klesol na cca 52 milónov skk. O tomto zisku nejak Radičová a Figeľ mlčia....
Analýza fungovania železničných spoločností ŽSR, ZSCS, ZSSK
ZSSK Cargo z vlaňajšieho zisku do tohtoročnej straty
Cargo má zisk, hoci plánovalo stratu
Naty
Mam skepticky nazor na 2. dochodkovy pilier. Co z toho, ze sa tu teraz budeme hrajkat s fondami, ked nam treba tak ci tak kazdy rok 30 miliard z nasich dani naviac vlozit do SP kvoli tomuto 2. pilieru? A my vymyslame a spekulujeme s fondami len preto, aby sme v buducnosti dostali peniaze ASPON v tej hodnote, v akej sme tam tie peniaze davali. Priebezny pilier, bol voci inflacii imunny. Žiadne garancie. Co sa z odvodov odvedie, to ide hned obratom na dochodky. Ze vraj vpyvom demografie bude menej pracujucich? Najhorsi scenar predpoklada 1.5 pracujuceho na 1 dochodcu.. Aka je potom vyhra v tom, ze cez princip druheho piliera je automaticky pomer pracujuceho a dochodcu 1:1 ? A to uz nehovorim o rizikach, ako spreneverenie fondov, strata vysky istiny, ci tichy zabijak uspor-inflacia. S ohladom na vsetky tieto skutocnosti, mi vychadza len jedno: 2. pilier je unikatny sposob ako dostat verejne financie do sukromnych ruk par vyvolenych. ( po slovensky - tunel)
Mikuláš Tkáč
pani premierka povedala,ze preco sa ma opozicia bat verejnej volby,ked kazdy bude hlasovat podla svojho svedomia. preco si mysli,ze obcania slovenska su uplni hlupaci? co je potom ta ich koalicna rada? cize tam sa dohodnu,potom pridu pred svojich poslancov a vyzvu ich na hlasovanie podla vlastneho svedomia? pani z vlady prestante uz s tym chaosom a pokusmi na ludoch,aby vam ludia zabezpecili vas blahobyt.
Dušan Rychnavský
Vazeny pan Robert Fico, uvodom Vas co najsrdecnejsie pozdravujem a prajem vela uspechov v zastaveni sucasnej vlady. Som obycajny robotnik a zarabam 320€ za vasho vladnutia som zarabal raz tolko. Neviem dokedy chce sucasna vlada skusat obycajnych ludi. Pracujem v sukromnej spolocnosti, v ktorej pravdepodobne pridem o pracu. Mam dve deti, byvam momentalne u zamestnavatela, ja neviem kam pojdem aj s detmi, ked ma prepustia a to vdaka tejto pomadarstenej vlade, lebo v nasej republike sa maju dobre romovia a flakaci, ktori pre tu republiku nepohli ani prstom. Aj pani poslanci by si mali vstupit do svedomia co robia pre nas danovych poplatnikov? Co keby si znizili platy na tu uroven ako mam ja, nech vidia, ako sa nam robotnikom zije a nech vychovavaju dve deti len tolko som vam chcel povedat. Prajem vela uspechov.
Peter Borovica
Dobrý deň,
Môj manžel pracuje ako živnostník už 17 rokov v ťažbe dreva, v zime v mrazoch, v lete horúčavách. Sadzba za m3 sa za toto obdobie zvýšila o 17,- Sk. / jedna koruna na rok/. Stále vyššie náklady ma benzín, oleje, súčiastky atď., a teraz toto? Čo chcú nás pochovať za živa? Nesúhlasíme s pripravovanou odvodovou reformou., pretože manžel bude nútený odovzdať živnosť a žiť zo sociálnych dávok ako cigán. Sme za predčasné voľby.
Brutovská Jana
Veľmi pekne Vás prosím,, nedajte sa fackovať koaličníkom zlepenca že skáčete do reči!!! Ved Vám robia to isté a vy sa neohradíte.To potom svedčí o vašej slabosti v diskusiách a to si všímame my všetci.Evokuje to potom aj vašu slabosť pri rokovaniach na všetkých úrovniach.Treba si dobre všímať protivníka čo hovorí a reagovať aj na to!!!!!Ved Vás zámerne obmedzuje aj moderátor všetkými spôsobmi.Dobre si toto všímajte a nehovorte príliš rýchlo!! Hovorte len to podstatné a pomaly zrozumiteľne,nie ste na pretekoch. Ved vás počúvať a porozumieť chceme diváci a nie politici. Ďakujem za pochopenie.
Ľubica Svetíková
Po včerajšej voľbe generálneho prokurátora dostala parlamentná demokracia úder pod pás. To čo robí vláda p.Radičovej je veľmi smutné a súdny človek len nechápavo hľadí čo sa to robí.Je to evidentný boj o moc a nie záujem o občana. Koalícia sklamala Slovensko. Slovákom by nemalo byť ľahostajné čo sa deje. Je nutné zjednotiť demokratickú silu a zabrániť škodám ktoré koalícia ešte môže napáchať.
Vážený pán predseda, nie som politológ, myslím si však, že to čo teraz stvára vládna koalícia sa veľmi podobá tomu, čo tu bolo po voľbách v r. 1946, resp. po februári 1948. Za každú cenu chcú ovládnuť všetko dianie v štáte, čo je príliš nebezpečné. Urobme niečo proti tomu.
Ing. Anton Králik
Vážený pán Fico. Po Slovensku sú rozmiestnené bilbordy, ktoré Vás zosmiešňujú ako Jánošíka s červenými lícami a nápisom v zmysle "My sme štyri roky bačovali a Vy všetci to teraz zaplatíte". Nepodceňovala by som silu tohoto odkazu, pretože pôsobí na podprahové vnímanie najmä mladšej generácie ľudí a ovplyvní ich postoj v nasledujúcich voľbách, lebo zosmiešnený Foci nie je predsa in. A mladí budú voliť len toho, kto je in, nebudú presa sympatizovať s niekym, kto je zosmiešnený. Tým by sa s ním identifikovali a nikto sa nechce identifikovať s niekym, kto je na posmech. Nepodceňujte to prosím. Bude to mať veľký vplyv na voľby.
Obávam sa, že kroky súčasnej koalície smerujú k tomu, že aj keď voľby vyhráte, nebudete mať s kým zostaviť vládu. Dúfam, že nekalkulujete s KDH, lebo sa ukázali vždy ako zradcovia národa a zbabelci.
Aj Vás zradia. Zradca ostane vždy zradcom, Nekompromisnú proslovenskú politiku je možné realizovať len s proslovensky orientovanými stranami.
Iveta Jurčová
Pekný deň, po čase som sa vrátil na stránku www.mesa10.sk a tam je to pekne napísané, kto nám teraz vládne. Sú to zakladetelia tejto ekonomickej organizácie a vo vládnom programe je veľa z programu M.E.S.A 10. Mne chýba kresťansko sociálna strana, ktorá by porazila KDH a SDKÚ-DS vo voľbách. KDH sa spojí aj s diablom, aby porazila Fica a Mečiara.
Jozef Slavko
Nezaškodilo by prezrieť si televízny záznam rokovania NRSR v roku 2009 o rozpočte na rok 2010. Tam je vidno ako bývalá opozícia na čele s pánom Miklošom chcela v čase krízy rozdávať financie. Z toho je zrejmé že im nezáležalo na tom ako dopadne ekonomika SR. Držali sa hesla že čím dopadne ekonomika horšie tým to bude pre nich lepšie
Kamil Dlhoš
Dočítal som sa, že rezort NV SR vyhlásil verejné obstarávanie na odstreľovacie pušky za účelom /účinnejšieho boja proti zločinu/. Že tomu nerozumie pán minister, čo dokázal v Devínskej n Vsi, sa nedivím. Nemusí každý vedieť všetko. Ale že tomu nerozumejú na rezorte to je sila. V prvom rade si treba uvedomiť, načo tú pušku potrebujem. Som vojak? Som policajt? Odpoveď- som policajt. Na akú vzdialenosť budem strieľať? Keď je policajt donútený strieľať, strieľa maximálne na 100 m. Štatistiky uvádzajú 70 m. Budem s veľkým záujmom čakať aké ďalekohľady na to chcú dať. To je totiž ďalšia kapitola a nie nepodstatná. S nábojom 338 Lapua Magnum sa strieľa do 1500 m, Týchto súprav pušiek chcú kúpiť 8 a 34 súprav kalibru 308 Winchester. Na toto chcú minúť 600 000 Eur. Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale toto smrdí na hony, alebo sa naši policajti chystajú do Afganistanu. V 89 keď som vystúpil s jednej strany som sa zaprisahal, že už do žiadnej strany nevstúpim. Teraz som si podal prihlášku do Smeru SD. Patrím medzi ľudí ktorý sa na nemohúcnosť tejto vlády už nemôžu pozerať.
Peter Bahník
Zdravím politickú stranu Smer-SD.
Som veľký sympatizant Vašej politiky. Osobne poznám ľudí, ktorí po posledných voľbách vraveli, že Róbert Fico len a len okradal náš štát.Ja som bol vždy zástanca toho, že keby nie ste Vy ako politická strana v parlamente(v tej dobe), nič z toho čo máme dnes by sme nemali. Po niekdajších ,,aférach"v parlamante, EUROVAL a vyslovenie dôvery terajšej vláde) som sa utvrdil, že ste tá najlepšia cesta pre Slovensko. Držím Vám palce.
Marek Solčiansky
Pani Radičová nedorástla na političku európskeho formátu. Ak by jej tak záležalo na dobrom mene SR a na schválení "Eurovalu" v prvom hlasovaní v NRSR, vidiac kam smeruje rozprava v pléne, mala podať demisiu ešte pred hlasovaním. Zachovala by si tvár a zabezpečila pozitívne vnímanie SR.
Toto je ťažké zlyhanie premiérky.
Roman Bíro
Sledujem dianie okolo eurovalu, počúvam názory svojich kolegov a priateľov. Smer - SD podporí schválenie eurovalu, ak budú predčasné voľby. Ste si vedomí, že veľké množstvo hlasov Smer stratí v tých voľbách práve pre podporu eurovalu? (Viem, že tento názor Smer presadzoval i v predchádzajúcich voľbách, ale dnes si ľudia viac uvedomujú, o čo ide, ako v minulých voľbách a mnohí priaznivci Smeru s názorom SaS súhlasia.
Obávam sa, že Smer viac stratí ako získa.
Anna Kašová
Dobrý deň, vždy som považoval portál wikipedia (wikipedia.org) za mimoriadne objektívny. Preto som som vyvaľoval oči, že na anglickej verzii tohto portálu sú "mimoriadne objektívne fakty": pri charakteristike politickej ideológie Smeru sa vychádza z práce pôvodom z akéhosi inštitútu v Šamoríne, v odkaze pre Roberta Fica sú absolútne subjektívne a neprijateľné fakty typu - ostrá antireformná rétorika; zásluha na zhoršení vzťahov z Maďarskom v rokoch 2006-2010, citácia z denníka Sme bez akejkoľvek relevancie; žiadny spojenci strany Smer v EÚ - preto je nútená hľadať spojencov inde; citáty Roberta Fica takisto bez relevancie a mimo kontextu; nepriateľské vzťahy k médiám a napádanie žurnalistov - mimo kontextu; ako hlavný odkaz týkajúcí sa Roberta Fica je uvedená anglickojazyčná esej Martina Šimečku "Hrozba Fica", ďalej som už nevládal čítať. Celkovo sú tieto odkazy mimoriadne subjektívne, "stranícke", s negatívnym až emocionálnym podtónom (dobré pre noviny alebo bulvár ale nie pre encyklopédiu kde tisícky ľudí na celom svete hľadajú informácie).
Ani by som to nepísal, ale dráždi ma že ľudia mimo Slovenska - ktorí nemajú možnosť urobiť si vlastný názor - ak je toto ich jediný, počiatočý zdroj informácií, majú k dispozície takéto "fascinujúce a subjektívne" informácie. Jednotlivé články vo wikipedii sa považujú za všeobecne uznávané fakty, takže výrazný dôvod o nich pochybovať nie je...
Vilo
Konecne padla tato vlada lebo pre obycajnych ludi to bolo uz neunosne dvihanie cien. Ked boli pri moci pred smerom takisto sme si utahovali opasky. Neviem si predstavit, ze by tato vlada tu bola 4 roky. Polovica vychodneho slovenska by skoncila ako bezdomovci. Teraz sa ukaze, ci ludia chceli zmenu ako kricala tato vlada. Dufam, ze budete robit vsetko preto, aby sa takato vlada viacej neopakovala. Preto vam drzim palce, aby sa ukazalo, ci ludia chceli zmenu. Su obce okolo kosic, kde vyhrala strana MOST-HID, kde nie je ani jeden obcan madarskej narodnosti. Ja si myslim, ze islo o podplacanie volicov. Dufam, ze tomuto zabranite.
Stefan Reday
Ja by som chcel iba podoknut ako je mozne ze pan Sulik sa vyjadruje v slovenskej televizii [Markiza] pre slovenskych obcanov v anglickom jazyku a to aj vulgarne. Je to nechutne a urazlive ze sa nevie vyjadrovat v slovencine. Dakujem
Lukas Rapco
Rád by som sa vyjadril k prijatému hlasovaniu v NR SR o zavedení bankového odvodu vo výške 0,4%. Považujem to za korektné číslo, je dobré také niečo na Slovensku mať.
Len s jednou malou poznámkou: Toto číslo 0,4% by malo predstavovať zisky zahraničných bánk a 96,6% by malo ísť do štátneho rozpočtu Slovenskej republiky.
Odvolávajúc sa na obsah článku Banky znásobili zisky. A živia tým zahraničné matky od poslanca SMERU-SD Braňa Ondruša uverejneného v SLOVE, myslím, že toto by bolo riešenie podľa zdravého rozumu a podľa ľavicovo orientovanej politiky.
Tibor Korečko
Práve som si dopozeral tlačovú besedu Roberta Fica ku zdravotníctvu. Pozeral som ju aj v TV TA3, potom na Internete TA3 a nakoniec na TV SMER. Som šokovaný ako demokrati z TA3 manipulujú z tlačovými besedami. TB koaličných strán sú celé aj s diskusiou. TB Roberta Fica sú odstrihávané a do vysielania je daný zásadne detail pána Fica bez celkového záberu na stôl za ktorým sedia aktéri besedy.
Som rád, že SMER-DS má už svoju TV a máme tak možnosť vidieť celé demokraticky nezostrihané diskusie.
JUDr. Vladimír Lysičan
OTVORENÝ LIST PREMIÉRKE RADIČOVEJ …
Vážená predsedníčka vlády SR,
Váš otvorený list, ktorým ste poďakovali za prácu lekárom, čo zostali v nemocniciach, sa ma osobne dotkol, nakoľko ste zrejme zabudli, že svoju prácu vykonávali tisícky lekárov v neštátnych aj štátnych ambulanciách. Ďakujem teda, že ste mi (ako ambulantnému lekárovi) nepoďakovali! Hoci za Vašej vlády mi tak evidentne klesli platby zdravotných poisťovní, že zvažujem – ak medzičasom nevyhlásite napr. vojnový stav – opustiť túto loď.
Keď som už pri tých “prachoch”, rád by som sa dozvedel Váš názor na skutočnosť, že za núdzového stavu plat predsedu predstavenstva štátnej (“Vašej”) zdravotnej poisťovne – Všeobecnej zdravotnej poisťovne, a.s. – činí mesačne 20.246 euro (!).
Za jeden jediný deň zarobí Vám podriadený šéf štátnej zdravotnej poisťovne 675 €, cca 20.349 Sk! To je núdzový stav?! Toľko nezarobím mesačne, čo zarobí Marián Faktor za jeden deň! Za čo si zaslúžil takúto odmenu? Za prepad ratingu Všeobecnej zdravotnej poisťovne, a.s. z AA+ (ako ju prevzal od Zuzany Zvolenskej) na dnešné jediné “A”? Za zdržiavanie platieb poskytovateľom zdravotnej starostlivosti? Mimochodom – kresťanský demokrat Marián Faktor zarobí viac, ako predseda Európskeho parlamentu a o niečo viac, ako je vôbec najvyšší plat v rámci EÚ – viac, ako predseda Európskeho súdneho dvora pre ľudské práva!
Handrkovali ste sa o nejakých pár smiešnych eur pre lekárov. Keby tak Marián Faktor plus ďalší dvaja členovia predstavenstva VšZP odovzdali zo svojich extra ordinárnych platov rozdiel medzi priemerným zárobkov v zdravotníctve a “ICH” odmenou, keby to robili mesačne a keby to urobili aj nimi dosadení riaditelia na všetkých stupňoch riadenia kartelovej VšZP a iní zbytoční ofukovači papierov na regáloch nič neznamenajúcich listín a formulárov, azda by sa tých 300 euro našlo.
Tento otvorený list dávam k dispozícii médiám, ako aj každému, kto je rovnako – ako ja, zvedavý na názor “unavenej dámy z nekonečných rokovaní o peniazoch s lekármi, ktorým išlo len a len o peniaze”, na “prachy Mariána Faktora” – generálneho riaditeľa štátnej Všeobecnej zdravotnej poisťovne, a.s. – v riadiacej pôsobnosti vlády SR (vedenej “unavenou dámou z nočných rokovaní”).
S prianím rýchleho načerpania síl do rozdávania extra ordinárnych odmien “rovnejším” a zároveň vyhlasovania núdzových stavov “rovným”.
MUDr. Vladimír Hacek, Krupina
ambulantný lekár, ktorý pracoval, no nestojí o žiadne otvorené ďakovačky politikov a chce iba názor, či skôr vysvetlenie na jednoduchú otázku.
Ako nastávajúca mamička som od začiatku nebola nadšená z výsledkov volieb v júni 2010. Zo zlým tušením som počúvala reč pri programovom vyhlásení pani premiérky, kde básnila o tom, že chce, aby občan, ktorý si poctivo platí dane a odvody mal kvalitný život. Keďže som pracovala od svojich 20 rokov, mala som byť podľa týchto slov pokojná, ale ako sa začiatkom roka ukázalo, tak všetko bola len krásna "báseň". Prišiel rok 2011 a zmeny vo vyplácaní rodičovského príspevku. Momentálne dostávam rodičovský príspevok vo výške 190 Eur, čo mi stačí tak akurát pre moje dieťa, pokiaľ samozrejme nepočítam ošatenie.
Našťastie nie som slobodná matka, ale mám manžela, ktorý sa o nás postará.
Veľmi dúfam, že sa strana SDKÚ a taktiež strana politických analfabetov (SaS) NIKDY viac nedostane do vlády. Držím Vám pri voľbách palce a dúfam, že sa čoskoro otočí situácia k lepšiemu.
Lenka B.
Keď tak pozorne počúvam p. Matoviča, vychádza mi z toho, že či by sme nemali prestať s výrobou automobilov a prerobiť tieto závody na výrobne detektorov lži. To by bol kšeft.
P.S. Ak p. Matovič skutočne prešiel detektorom, to len ukazuje na nespoľahlivosť tohoto prístroja. Koľko nevinných ľudí na základe tejto skúšky už poslali na trest smrti v USA?
Milan Tomiš
Správca a vlastník tejto webovej stránky si vyhradzuje právo vybrať z vašich príspevkov a narábať s nimi podľa vlastného uváženia