


  Robert Fico v. médiá                       
Ospravedlnenia uverejnené v médiách
- Ospravedlnenie uverejnené v týždenníku Plus 7 dní z 2. marca 2007: „Ospravedlnenie

V spoločenskom týždenníku Plus 7 dní, ročník XV, č. 43 z 21. októbra 2005 sme uverejnili článok „Fico sa má!“, v ktorom sme uviedli nepravdivú informáciu, že Robert Fico, vtedajší poslanec Národnej rady Slovenskej republiky, spolu so svojou manželkou kúpili byt na Borodáčovej ul. v Bratislave v hodnote niekoľko miliónov korún a súčasne sme v tomto článku uviedli aj pravdu skresľujúcu informáciu, že v tomto bytovom dome sa nachádzajú len dvojizbové a trojizbové byty, pričom sme následne zistili, že Robert Fico s manželkou kúpili v tomto bytovom dome jednoizbový byt a kúpna cena tohto bytu bola 1.539,991,- Sk. 

Ospravedlňujeme sa týmto pánovi Doc. Robertovi Ficovi, CSc., za zverejnenie nepravdivej informácie o cene bytu a pravdu skresľujúcej informácie o veľkosti bytov nachádzajúcich sa v danom bytovom dome, ako aj za zverejnenie neopodstatnenej kritiky, úvahy o tom, či si kúpu tohto bytu a ostatných vecí, ktoré spolu s manželkou vlastní, mohol dovoliť zo svojho poslaneckého platu, resp. aj z príjmov jeho manželky.“ 
- Ospravedlnenie v týždenníku Plus 7 dní z 28. marca 2008, ktoré bolo bolo uverejnené na základe právoplatného rozsudku Okresného súdu Bratislava V, sp. zn. 39C 56/05  z 3. apríla 2006 v tomto znení: 
„V spoločenskom týždenníku PLUS 7 dní č. 7 z 11. februára 2005 sme na str. 15 uverejnili článok pod názvom „Ficov dvojitý meter“ s nasledujúcim textom: „Robert Fico... promptne žaluje médiá, ktoré si o ňom dovolia povedať niečo iné než chválu... Keďže nerešpektoval právoplatné rozhodnutie súdu a nezverejnil ospravedlnenie ministrovi financií Miklošovi za výroky, podľa ktorých mal Mikloš zbohatnúť na  províziách pri privatizácii SPP, urobili tak právnici ministra... Na strane druhej, on osobne by veľmi rád zarobil na tých, ktorí o ňom neskladajú oslavné ódy a požaduje za to  odškodné státisíce korún.“ Keďže Robert Fico nebol povinný zverejniť ospravedlnenie ministrovi financií Miklošovi a nikdy nežaloval médiá a nepožadoval od nich v snahe zarobiť ako odškodné státisíce korún za to, že si o ňom dovolia povedať niečo iné než chválu alebo za to, že o ňom neskladajú oslavné ódy, Robertovi Ficovi sa za zverejnenie týchto nepravdivých informácií ospravedlňujeme.“ 

- Ospravedlnenie v týždenníku PLUS 7 dní z 20. februára 2009, ktoré bolo uverejnené na základe právoplatného rozsudku Okresného súdu Bratislava IV, sp. zn. 8Coch 13/03 z 12. januára 2005 v tomto znení: 
„V spoločenskom týždenníku PLUS 7 dní č. 39 z 30. septembra 2002 sme na str. 8 uverejnili reportáž o priebehu volieb do Národnej rady Slovenskej republiky pod názvom „Radosť a sklamanie“ s fotografiou p. Mikuláša Dzurindu a p. Vojtecha Tkáča s nasledujúcim textom: „Nezvládli to: Na prvý okrúhly stôl do TV Markíza neprišiel Vladimír Mečiar ani Robert Fico. Poslali za seba svojich podpredsedov.“ Keďže Robert Fico sa dňa 21. septembra 2002 osobne zúčastnil diskusnej relácie SITO odvysielanej TV Markíza v priamom prenose a do tejto relácie teda neposlal za seba svojho podpredsedu, ospravedlňujeme sa Robertovi Ficovi za uverejnenie neopodstatnenej kritiky jeho správania sa v druhý volebný deň, ktorá vychádzala z vyššie uvedenej  nepravdivej informácie.“ 

- Ospravedlnenie v týždenníku Plus 7 dní z 1. apríla 2009, ktoré bolo uverejnené na základe právoplatného rozsudku Okresného súdu Bratislava V, sp. zn. 11C 293/05 z 19. februára 2007 v tomo znení:  
„Ospravedlnenie Robertovi Ficovi 

V spoločenskom týždenníku PLUS 7 dní, ročník 15, č. 32 z 5. augusta 2005 sme na str. 8 až 11 uverejnili článok pod názvom „Už bude dobrý?“ s podtitulom: „Milan Reichel, muž spájaný s podsvetím a päť rokov hľadaný Interpolom, je znovu vonku aj vďaka Ficovej novele trestného poriadku.“ Keďže ani jedným z dôvodov prepustenia Milana Reichela z väzby na slobodu nebola novela trestného poriadku iniciovaná Robertom Ficom, Robertovi Ficovi sa za zverejnenie tejto nepravdivej informácie ospravedlňujeme.“ 

- Ospravedlnenie v denníku Plus jeden deň zo 6. júla 2009, ktoré bolo uverejnené na základe právoplatného rozsudku Okresného súdu Bratislava IV, sp. zn. 4C 155/07 z 3. februára 2009 v tomto znení:  
„Ospravedlnenie Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky

V denníku PLUS JEDEN DEŇ, ročník 2, č. 125 z 1. júna 2007 sme na str. 20 uverejnili článok pod názvom „Premiér novinárom: „Špinaví hajzli!“ V tomto článku sme na str. 20 o Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky, uverejnili nasledovnú informáciu: „... premiér Robert Fico... Redaktorom týždenníka Plus 7 dní pred svojím 11-ročným synom nadával do „špinavých hajzľov“. Slovný incident medzi premiérom a redaktormi týždenníka sa odohral vo chvíli, keď ho chceli prednedávnom fotografovať pri novom Volve, na ktorom jazdí... Rozzúrený Fico neudržal emócie na uzde a z úst mu vyšli agresívne slová o špinavých hajzľoch... Redaktorov týždenníka Plus 7 dní nazval špinavými hajzľami...“ Táto informácia je nepravdivá. Za uverejnenie tejto nepravdivej informácie sa Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky ospravedlňujeme.“

- Ospravedlnenie v týždenníku Plus 7 dní z 13. augusta 2009, ktoré bolo uverejnené na základe právoplatného výroku rozsudku Okresného súdu Bratislava IV, sp. zn. 6C 154/07 z 20. marca 2008 v tomto znení:  
„Ospravedlnenie Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky

V spoločenskom týždenníku PLUS 7 DNÍ,  ročník XVII., č. 22 z 1. júna 2007 sme na str. 136 – 137 uverejnili článok pod názvom „Kamufláž?“. V tomto článku, ktorý sa týkal výmeny auta Roberta Fica, predsedu vlády Slovenskej republiky, sme na str. 137, v časti s názvom „Rozzúrený“, o Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky uverejnili nasledovnú informáciu: „Ten, keď zistil, že si ho chceme vo vynovenom modeli Volva XC90 zvečniť, zaútočil na nás slovníkom hodným skutočného štátnika. Za všetky vyjadrenia azda len jedno – pred 11-ročným synom Michalom nás označil za špinavých hajzľov.“ Táto informácia je nepravdivá. Za uverejnenie tejto nepravdivej informácie sa Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky ospravedlňujeme.“

- Ospravedlnenie v týždenníku Plus 7 dní z 21. januára 2010, ktoré bolo uverejnené na základe právoplatného rozsudku Okresného súdu Bratislava V, sp. zn. 39C 234/05 z 31. januára 2007 v tomto znení: 

„V spoločenskom týždenníku PLUS 7 dní č. 19 zo 6. mája 2005 sme na str. 36 uverejnili článok pod názvom „Kto okradol Ficovú?“. V článku, ktorý sa týkal krádeže osobného automobilu napísaného na manželku Roberta Fica sme v súvislosti s pátraním po tomto odcudzenom motorovom vozidle, ktoré bolo vypátrané po dvoch dňoch, uverejnili aj nasledovné: „V momente stiahli na pátranie aj policajtov, ktorí pracovali na iných prípadoch“, „šťastie či protekcia?:... objasnenosť krádeží automobilov (je) minimálna... celoslovenský priemer je asi päť percent prípadov...“ Tieto vyššie citované informácie uverejnené v článku, „Kto okradol Ficovú?“ sú nepravdivé. Robertovi Ficovi sa ospravedlňujeme za uverejnenie týchto nepravdivých informácií vytvárajúcich obraz, že pri pátraní po tomto odcudzenom motorovom vozidle a pri vyšetrovaní tohto trestného činu s manželkou požíval protekciu.“
- Ospravedlnenie v denníku Sme z 28. januára 2010, ktoré bolo uverejnené na základe právoplatného rozsudku Okresného súdu Bratislava IV, sp. zn. 16C 155/07 z 22. apríla 2008 v tomto znení: 
„Ospravedlnenie Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky

V denníku SME, ročník 15, č. 139 z 18. júna 2007 sme na str. 4 uverejnili článok pod názvom „Fico sa opäť venoval novinárom.“ V tomto článku, v časti s podnadpisom „Vulgárny premiér,“ sme o Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky uverejnili nasledovnú informáciu: „Fico v minulosti na novinárov útočil aj vulgárne. Redaktorov týždenníka Plus 7 dní napríklad označil za „špinavých hajzľov,“ keď sa ho snažili vyfotografovať v novom aute.“ Táto informácia je nepravdivá. Za uverejnenie tejto nepravdivej informácie sa Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky ospravedlňujeme.“
- Ospravedlnenie v denníku Plus jeden deň zo 17. mája 2011, ktoré bolo uverejnené na základe právoplatného rozsudku Okresného súdu Bratislava V, sp. zn. 11C 366/06 z 12. apríla 2010 v tomto znení: 
„Ospravedlnenie Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky

V denníku PLUS JEDEN DEŇ, ročník 1, č. 57 z 10. novembra 2006 sme na str. 2 uverejnili článok pod názvom „PODNIKAŤ S FICOM SA OPLATÍ“ s podtitulom „ŠKANDÁL“. V článku sme okrem iného uviedli, že: 


„V NITRIANSKOM regióne sa slušne nabaľuje zohratá dvojka – brat Roberta Fica Ladislav a jeho spoločník Štefan Herman. Premiérov súrodenec dostal zákazku za 110 miliónov korún... Firma Ladislava Fica už onedlho získa 110 miliónov korún za výstavbu športovej haly v Nitre. Suma, ktorú Ficov brat od mesta získa, sa môže zvýšiť ešte o ďalších 40 miliónov korún... Výhodné kšefty robí aj spoločník premiérovho brata.“ V článku sme ďalej uviedli, že do  kaštieľa v Beladiciach, ktorý patrí spoločníkovi premiérovho brata Štefana Hermana, si minister pôdohospodárstva Miroslav Jureňa „pozval na náklady štátu svojich rezortných partnerov z krajín V4.“

Tieto informácie o Ladislavovi Ficovi, bratovi predsedu vlády Slovenskej republiky a o Štefanovi Hermanovi, spoločníkovi brata predsedu vlády Slovenskej republiky sú nepravdivé. Ospravedlňujeme sa Robertovi Ficovi, predsedovi vlády Slovenskej republiky za to, že sme ho v článku pod názvom „PODNIKAŤ S FICOM SA OPLATÍ“ s podtitulom „ŠKANDÁL“ neopodstatnene spojili s týmito nepravdivými informáciami.“  

Okrem týchto ospravedlnení uverejnených v médiách Okresný súd Bratislava V v právoplatnom rozsudku, sp. zn. 8C 305/06 zo 4. júna 2007 určil, že SPOLOČNOSŤ 7 PLUS,  s.r.o. „ako vydavateľ denníka Plus 1 deň použitím fotografií“ Roberta Fica „bez jeho privolenia, na reklamu denníka Plus 1 deň neoprávnene“ zasiahla „do práva“ Roberta Fica „na ochranu osobnosti“.  
